A harminc év alatti kreatívoknak szóló Young Cannes Lions a marketingkommunikációs és reklámszakma első számú nemzetközi versenye.
A verseny magyarországi fordulójának szervezője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), a Diageo pedig idén is főtámogatója volt a magasrangú megmérettetésnek, amely lehetőséget teremt a szakmai hazai feltörekvő tehetségeinek, hogy a franciaországi döntőn a világ minden tájáról érkező fiatal kreatívokkal versenyben mutathassák meg képességeiket.
„A világ legikonikusabb márkáit építjük és ápoljuk: az évszázadok óta milliók által kedvelt márkáktól a legújabb innovációkig olyan termékeket, ízeket és élményeket hozunk létre, amelyekkel az emberek a hétköznapi vacsorától az életünket meghatározó, legkülönlegesebb alkalmakig minden pillanatot bearanyozhatnak. Filozófiánk, hogy ez a csak kreativitás, a szakértelem és a precízió tökéletes harmóniájával lehetséges. A válogatón is azt kerestük, hogy kik azok, akik igazán meg tudnak felelni ezeknek az értékeknek. A magyar döntősök mindegyike kivételes kreativitásról, találékonyságról és szenvedélyről tett tanúbizonyságot a saját területén – hihetetlenül inspiráló volt” – mondta Német Bence, a Diageo kelet-európai Kultúra, Digitális és Média részlegének vezetője.
Az immáron hetedik alkalommal rendezett hazai válogatón öt kategóriában keresték a legjobb fiatal szakembereket: Digital, Média és Print/OOH, PR és Design, a Diageo az első három kategóriában adott megbízást a versenyzőknek.
A szakmai zsűri a kreativitást, az ötletek újdonságát, a javasolt megoldás, stratégia megalapozottságát vizsgálta elsősorban mindhárom kategóriában. Digital témában egy potenciális online divatüzlettel történő együttműködés nyert, amely újra értelmezi a klasszikus lájk fogalmát, Csenkey Lilla (Wavemaker) és Gelencsér Milán (Mito) jóvoltából. Média kategóriában az IPG Mediabrands színeiben pályázó Balázs Zsófia és Schiszler Dóra kerültek ki győztesen egy olyan ötlettel, amelyben a zene hatását kötötték össze érzelmeinkkel, mindezt mesterséges intelligencia alkalmazásával. Print/OOH kategóriában pedig az Artificial Group színeiben versenyző Cser Nóra és Maróth Péter utazhat Cannes-ba: különleges megoldásukban az érzelmek gyakori kifejezését jelentő könnycseppeket ötvözték egy különleges magazinmegjelenéssel.
A Diageo által meghirdetett kategóriákban a versenyzők mellett a főszereplő a Don Julio luxus tequila volt. A Média kategóriában indulók feladata a márka hazai láthatóságának erősítése volt, azzal a céllal, hogy a Don Julio legyen az első számú választás a nyári ünneplésekhez, különösen a 25–54 éves városi luxusmárka fogyasztók körében. A Digital kategóriában induló kreatívoknak egy merész digitális kampányt kellett tervezniük a Don Julio tequila Paloma koktéljának népszerűsítésére, hogy a Paloma legyen a pörgős nyári pillanatok és ünneplések kedvenc koktélja. A Print / OOH kategóriában indulóktól egy formabontó kültéri reklámkampányt várt a zsűri, amely megtöri a tequilával azonosított kellemetlen, olcsó, sós és lime shotos emlékekből fakadó előítéleteket, és a felejthetetlen nyári partik első számú választásaként pozícionálja a signature koktélt – írják.
„Azok, akik itt az előválogatón megmérettették magukat, az iparágunk jövőjét jelentik és megmutatták a helyi kreatív közösségben rejlő határtalan lehetőséget. Szenvedélyes márkaépítőként fontos számunkra, hogy a következő generációnak megteremthessük a lehetőséget arra, hogy feszegethessék határaikat és a legjobbak között csillogtassák meg tudásukat. Rendkívül büszkék vagyunk az összes pályázóra, és alig várjuk, hogy szurkolhassunk a döntősöknek a fináléban” – tette hozzá Juliana Ballarin, a Diageo kelet-európai Marketing Igazgatója.
A döntősök 2024. június 16-án képviselik majd hazánkat a Young Cannes Lions versenyen, ahol a világ minden tájáról érkező fiatal kreatívokkal versenyeznek az áhított „Ifjú Oroszlán” címért.