A Facebook hirdetési rendszere rendkívül összetett rendszer. Sokak csak a Boost gombig jutnak, pedig sok speciális üzleti problémára jó választ tud adni.
Az emberek egyre több időt töltenek a Facebookon, Magyarországon naponta 2-3,5 órát a különböző felmérések szerint. A közösségimédia-csatorna ennek megfelelően az értékesíteni kívánó cégek egyik legfontosabb kommunikációs felülete lett az utóbbi években.
Már több felmérésből is kiderült, hogy a cégek számára a „Facebookozás”
megéri. Ugyanakkor azt is egyre többen látják, hogy akkor van esélye a komolyabb üzleti sikernek, ha a vállalatok használják (és jól használják) a Facebook hirdetéseket. Azoknak ugyanis, akik megtanulták a Facebook hirdetéseket eredményesen használni, jobban meg fogja érni a teljes jelenlét a legnagyobb közösségi platformon. Ezt eddig csak sejthettük, de az RG Stúdió Kft. 2016 májusában készített, közel 300 kis- és nagyvállalat körében készített kutatása számokkal is igazolta.
A Facebook hirdetési rendszere rendkívül összetett, komplex rendszer. Sokak csak a Boost gombig jutnak, pedig sok speciális üzleti problémára jó választ tud adni.
16 féle hirdetési megoldás, és több mint 600-féle célzási lehetőség áll a cégek rendelkezésére. Az egyszerű demográfiai célzásokon kívül olyan különleges lehetőségek is vannak, mint például azokat megszólítani, akinek mostanában van a születésnapja, azokat kiválasztani, akik 18-35 között vannak, iPhone-t használnak és érdekli őket a tánc. De a vásárlóinkhoz hasonló embereket is kereshetünk a Facebook hirdetések segítségével.
Éppen ezért minden hirdetőnek meg kell tanulni, hogyan tudja a legtöbbet kihozni ebből a rendszerből, ha valódi, üzleti eredményeket szeretne elérni.
A hirdetések iránt megnövekedett érdeklődést látva sok képzés, videótréning, blogbejegyzés, ebook, szeminárium áll az érdeklődők rendelkezésére. Magyar nyelvű könyv, amelyik elég átfogó képet ad a Facebook hirdetési rendszeréről mindeddig nem volt. Ezért hiánypótló kiadvány Lévai Richárd Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket?című könyve, mely 278 oldalon mutatja be – alcíméhez hűen – azokat a tippeket, trükköket és stratégiákat, amikre a kezdő és a haladó hirdetőknek egyaránt szüksége van ahhoz, hogy a legtöbb üzleti értéket kihozza a Facebook hirdetésekből.
A Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? című könyvben nem a felület kezelésen van a fő hangsúly (hiszen egymást érik a felület frissítései), hanem azok a stratégiai módszerek, képi megoldások, szövegírási trükkök és folyamatok adják a könyv legnagyobb részét, amiktől a leginkább függ, hogy mennyire lesz sikeres egy hirdető. Emellett rengeteg link található a könyvben, amely a legfrissebb információkhoz viszi az olvasókat.
A könyvet ajánljuk azoknak, akik rendszeresen foglalkoznak hirdetések kezelésével, mert olyan tippeket, módszereket, stratégiai megközelítéseket ismernek meg belőle, amelyek segítségével eredményesebbek lehetnek. De a visszajelzések szerint nagyon hasznos azoknak is, akik vezetőként soha nem fognak beállítani egyetlen hirdetést sem, de a módszerek és a lehetőségek ismeretére szükségük van. A kezdőknek jó lehetőség a rendszer fokozatos megismerésére, a haladók számára pedig rendszerbe foglalja az ismereteket, és újabb tippeket ad.
Vélemények az eddigi olvasóktól:
Damjanovich Nebojsa, senpai.hu
„Attól tartok a Ricsi túl sok információt írt bele a könyvbe, ezért az emberek nem fognak jelentkezni a képzéseire. Aki elolvassa, létrehozhatja vagy jelentősen javíthatja a saját social marketing stratégiáját. Én már megtettem!”
Dr. Papp-Váry Árpád, a Budapesti Metropolitan Egyetem általános rektorhelyettese, a „márkadoktor”
„Ma már egyre nehezebb széles körnek organikusan eljuttatni egy-egy posztot, ezért hirdetésekre van szükség. Mégpedig jól megtervezett Facebook-hirdetésekre. Ezt járja körül Richárd alapossággal és folyamatszemlélettel, ugyanakkor könnyed stílusban. Könyve a Budapesti Metropolitan Egyetem digitális marketing executive MBA képzésén is fontos alapirodalom lesz.”
Wolf Gábor, Marketing Commando
„Lévai Ricsi megmutatja, hogyan kell megfogni és nem ereszteni a vevőidet, akár itthoni, akár külföldi piacra célzol. És Ricsi bőkezű az információval, hiszen Magyarországon ő publikál a legtöbbet Facebook-marketingről. És ha annyi mindent megoszt ingyen, képzeld, milyen titkokat tartogat Neked a könyvében! Szóval, új vevők, nagy tételben, diszkont áron – érdekel?”
Biros Levente, alapító, onlinemarkaboltok.hu
„Régóta keresem, hogy is ugorjunk neki cégemnél ennek a kihagyhatatlan, de eddig mégis mellőzött Facebook marketing csatornának. Jellemzően amikor beültem egy Facebookos előadásra, azt vagy marketingesre, vagy technikaira hangolták, ami nem adott komplett érzést nekem. Itt más a helyzet mert kellemesen ötvözi az író marketing stratégiát a technikai lehetőségekkel, mindenki számára érthető módon. Ami még zseniális benne, az az aktualitás megőrzése. Ugye Zuckerberg jó gazdaként, szinte havonta újítja a stratégiáját, melyhez újra és újra meg kell tanulni a rendszert. Ezt egy papírra írt könyvnél nem lehetne megoldani. Vagy mégis? Ricsi ebben is brillírozott. Az alap gondolkodás módot, tintába önti, de minden olyan részt mely gyorsan változhat, egy link formájában helyezi el az oldalon, mely egy folyamatosan frissülő, aktuális tartalmakat összegez. Így lesz ez a nagyszerű könyv, 21. századi, cégvezetőknek, marketingeseknek is kötelező anyag, ahol a megvan a stratégia, a marketing, a technika, és az aktualitás is.”