A világon megtermelt élelmiszerek egyharmadát nem eszi meg senki, ami súlyos probléma mind a gazdasági, mind a társadalmi, mind a környezeti fenntarthatóság szempontjából. Magyarország „részesedése” az ételpazarlásból 1,8 millió tonna kidobott élelmiszer évente, ami 65-66 kilogramm élelmiszer-hulladékot jelent fejenként. A Munch és a GreenGo most egy kampány segítségével szeretné felhívni a figyelmet erre a globális problémára.
Június 28-tól kezdődően a Munch meglepetéscsomagot találhatnak a GreenGo autókban a szerencsés felhasználók, amellyel 40-70%-os kedvezménnyel muncholhatnak országszerte. Így nem csak jó áron ehetnek jót, de aktívan tehetnek az ételpazarlás ellen is.
“A Munch célja, hogy az ételmentéssel csökkentse a környezeti terhelést, illetve segítse a vendéglátóhelyeket is, hogy a veszteség helyett extra bevételhez jussanak. A vásárlók pedig miközben egy jó ügynek lehetnek a részesei, kedvezményesen tudnak új helyeket felfedezni” – mondta Wettstein Albert, a Munch társalapítója. “Ahogy a GreenGonál is fontos a közösség, úgy a Munch-nál is: a Facebook csoportjainkban, ahol több, mint 65 ezer ember vesz részt aktívan, a muncholók rendszeresen osztják meg a tapasztalataikat egymással. Ezenkívül a csomagok személyes átvétele is azt a célt szolgálja, hogy a mai rohanó és egyre inkább online térbe költöző világban újraértelmezzük a személyesség és a közösség erejét. Hiszen csak együtt, összefogva tudunk igazán nagy változásokat elérni.”
“A Munch törekvései egybevágnak a GreenGo célkitűzéseivel: mi a hazai autóforgalom visszaszorításán keresztül dolgozunk a környezetterhelés mérséklése érdekében” – tette hozzá Ádám Boglárka, a GreenGo ügyvezetője. “Ezért kerestük meg a Munch csapatát a kampány ötletével: bízunk benne, hogy aki az élete egyik területén már tesz a fenntartható jövőért – például megosztott autóval közlekedik –, az más környezettudatos szokásokat is könnyebben épít be az életébe.”