Kitűnni a televíziós piacon – díjnyertes saját gyártású produkciók az AMC portfóliójában

Hírek Kiemelt

Az AMC Networks International régiós leányvállalata (AMCNI CNE) hosszú évek óta hisz az olyan saját gyártású produkciókban, amelyek képesek megkülönböztetni a cég széles csatornaportfólióját más televíziók kínálatától. A hazai piacon az NMHH adatai szerint több mint 600 televíziós médiaszolgáltatás érhető el, így a tévénézőket igazán bőséges választék kényezteti.

 

A folyamatosan megújuló sportjogok és a kereskedelmisportcsatorna-elsőség mellett további fontos egyedi sajátosság az AMC portfóliójában a hazai színészekkel, karakterekkel és szakemberekkel elkészített saját gyártású produkciók listája. Ezekkel az alkotásokkal, melyek egytől egyig nagy sikert hoznak a vállalat csatornáinak, a nemzetközi piacon is rendre megjelenik a cég, így a Volt egyszer egy Vadkelet – Emir Kusturicával és A Duna – Árral szemben című sorozatot több európai országban is értékesítette, míg a Born in Auschwitz című film több kontinensen is sikert aratott. Az elmúlt évek gyártásai több hazai és nemzetközi díjat is elnyertek Mexikótól kezdve Indián át az Egyesült Államokig, s ezenfelül a nézettségi mutatók azt jelzik, hogy a nézők is szeretik az itthon készült színvonalas műsorokat.

Abrakadabra

A Várfoglalók első szériája kiemelkedő nézettséggel futott a Spektrumon, és a sikernek köszönhetően nemrégiben elindult a második évad a csatornán. Vadon János, az ismert és közkedvelt televíziós és rádiós műsorvezető újabb „hadjáratokra” indult a stábbal, és idén tíz résszel térnek vissza a képernyőre, melyből ötöt tavasszal, ötöt pedig ősszel láthatnak a nézők. Folytatva a már bevált várfoglalási stratégiákat, a második évadban is bepillanthatnak az érdeklődők a részben már csak romjaikban létező vagy helyreállított középkori várak kulisszatitkaiba. Az első epizódokhoz hasonlóan most is minden ismert és kevésbé köztudott információt összegyűjtött a csapat, hogy a lehető legtöbb érdekességet mutathassák be az erődítményekről. A várkapitányokkal, helyi szakértőkkel, történészekkel folytatott közvetlen beszélgetések során így feltárulnak a várakkal kapcsolatos tények és legendák, de előkerülnek máig magyarázatra szoruló talányok is. És persze Vadon Jani sajátos humora az új évadból sem hiányozhat.

A Várfoglalók mellett az AMC rendkívül büszke a hiánypótló, a bűvészet titkait feltáró – szintén a Spektrumra készült – sorozatra, az Abrakadabrára is. Az alkotás Keresztes Tamás közreműködésével látványosan mutatja be a műfaj különböző ágait és történetét. A nézők megtudhatják, hogyan lopta le Rodolfo a nézők nyakkendőjét, hajlított kanalat Uri Geller, vagy szabadult ki bilincseiből Houdini. A hat epizódban az illúziók, a zsebtolvajlás, a mentalizmus, a kézügyességi bűvészet, a szabadulóművészet és a modern bűvészet kerül fókuszba, melyek kapcsán a bűvészszakma legkiemelkedőbb hazai és nemzetközi képviselői szólalnak meg, többek között Ungár Anikó és Hajnóczy Soma bűvészvilágbajnok.

Nem maradhat ki a spektrumos büszkeségek sorából Az első influenszerek második évada sem, mely a talkshow kategóriában elnyerte idén a Televíziós Újságírók Díját. A Radnai Péter, az AMC kreatív producere által jegyzett alkotás első és második évadában is a televíziózás legnagyobb neveivel találkozhatnak a nézők, olyanokkal, akik meghatározóak voltak az internet előtti médiavilágban, a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években. Munkásságuk még mindig élesen él az akkori televíziónézőkben, hiszen műsoraikkal, mondataikkal, karakterükkel, személyiségükkel formálták az egykori közízlést és közbeszédet, vagyis a mai szóhasználat szerint ők voltak az első influencerek. A sorozat második évadában olyan legendák szerepelnek, mint Egri János, Gálvölgyi János, Kertész Zsuzsa, Vass István Zoltán, Dévényi Tibor, Fehér Anna, Vágó István, Kaplár F. József, Kondor Katalin és Kovács P. József.

Sütő Enikő

Nemcsak a Spektrumra, de a Spektrum Home-ra is készülnek saját gyártású alkotások, melyek közül kiemelkedő népszerűségnek örvend a Luxusra tervezve című sorozat Sütő Enikővel. Az éppen most forgó ötödik évad is olyan páratlan hazai lakásokat, házakat és prémium kategóriás villákat mutat be, amelyek minden centiméterén érződik a kifinomultság és az elegancia. Az epizódokból kiderül, hogy a luxus fogalma nem feltétlenül pénzkérdés, elsősorban inkább a harmónia, a letisztultság és az elegancia megtestesítése; egyfajta inspiráció és útikalauz a saját otthonunk ízléses berendezésére. Sütő Enikőhöz az új évadban Horváth Norbert szakértő is csatlakozik, aki szakmai szemmel értékeli a látottakat, és saját tapasztalatból származó ötleteit is megosztja a nézőkkel.

Végül az infotainmentcsatornák közül a TV Paprika saját gyártásai is kiemelendők, hiszen évről évre töretlen népszerűségnek örvendnek többek között Bede Róbert, Mautner Zsófi és Havas Dóra műsorai. Májusban indul el Havas Dóra legújabb főzőműsora, amely a szezonalitást helyezi a középpontba. Szezonról szezonra lépkedve részletesen mutat be egy-egy zöldséget vagy gyümölcsöt, kiderül, melyik mikor terem, és milyen hatással van fogyasztása a szervezetünkre. Ezt követően ahhoz is ötletet ad, hogyan készítsük el, igazodva a szezonális alapanyagokhoz, emellett sok hasznos recepttel is gazdagítva a nézőket. A műsort témájából adódóan Szezonról szezonra címmel tűzi műsorra a TV Paprika.

Ez a cikk eredetileg a Márkamonitor 2023/1-2. szám televíziós mellékletében jelent meg. 

 

SOCIAL MEDIA