A 20 perc könyvklub a résztvevők számára 30 napon keresztül minimum napi 20 percnyi olvasnivalót biztosít egy külön erre a célra kialakított, interaktív felületen.
A libri.hu/20perckonyvklub oldalon a cég minden nap egy új témával készül. Ezeket egy ismeretterjesztő cikk vezeti fel, amit egy új megjelenésű könyv egy részlete is kiegészít. A napi tartalmak mellett a Libri heti kihívásokkal is készül a közönség számára. A programhoz kapcsolódóan egy zárt Facebook-csoport is indul azok számára, akik még több tartalmat, információt szeretnének kapni a 20 perc könyvklubbal kapcsolatban, az oldalnak egyben közösségteremtő szerepet is szánnak, amivel hosszútávú célja is van a kereskedőnek.
A 30 napos program kreatív koncepciójának alapját az álláshirdetések adták. A kreatívok négy olvasót mutatnak be, az alkotók az ő elképzelt személyiségeikhez társítottak olyan hívószavakat, amik a napi 20 perc olvasás pozitív hatásaira hívják fel a figyelmet. Az Olvasókat keresünk! felhívással ellátott kreatívok a Libri korábbi vizuális nyelvéhez képest bátrabb, sokszínűbb, változatosabb képet mutatnak, a mozgalmas grafikák élénk összhatása utal a könyvek és az irodalom sokszínűségére.
Az olvasás pozitív hatását egyébként felmérések is bizonyítják. Egy, a Sussexi Egyetemen végzett 2009-es kutatás szerint már napi fél óra olvasás is 68%-kal csökkenti a stressz élettani hatásait, és így hosszú távon is képes kisebbíteni az életvitelünkből és a környezetünkből fakadó kockázatokat.
„Piacvezetőként, könyves szakemberekként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy az olvasás nemcsak a gondolkodásunkat fejleszti, de pozitív élettani hatásai is vannak. Mindenkinek tudunk ajánlani legalább egy olyan könyvet, amiben el tud merülni, és aminek segítségével ki tud szakadni a sokszor stresszel teli mindennapokból. Ebben segít a 20 perc könyvklub” – hangsúlyozza Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója.
A program népszerűsítésében olyan hírességek, véleményvezérek is részt vesznek, akik maguk is rendszeresen olvasnak és előszeretettel szólalnak meg könyves témákban. Ilyen Szirmai Gergely youtuber és kritikus, Kaszás Csenge tiktokker, a Csiky Gergely Színház színésze, Király Lina és Viszkok Fruzsina tartalomgyártók, Ott Anna irodalmár és Dukai Regina is. Emellett a program számára Hodász András, Szirmai Gergely, Simon Márton költő, Szabó Benedek – a Galaxisok zenekar frontembere, Jászberényi Sándor író, Tittel Kinga író és idegenvezető, Gyurkó Szilvia – a Hintalovon Alapítvány vezetője, valamint Szebenyi Péter környezetvédelmi mérnök és influencer is ír cikket. Továbbá a Mélylevegő Projekttel és a Veszelszki Ágnes által indított Protokollkommunikáció című Instagram-oldallal is együttműködik a Libri.
Fotó: Blaz Photo/unsplash.com