Ha mindig is érdekelt, hogyan készülnek a reklámfilmek, honnan jönnek a legjobb ötletek és tényleg van-e sörcsap és pingpong a reklámügynökségek irodáiban, most itt az alkalom, hogy benézz a reklámkészítés kulisszái mögé. Az Ügynökségek Éjszakáján 12 reklámügynökség nyitja ki a kapuit június 2-án péntek este, akiknél összesen közel 50 program vár az érdeklődőkre.
Az Ügynökségek Éjszakája nem csak a szakmabelieknek szól, hanem bárkinek, akit érdekel a reklám és a kreativitás világa. A szakmai programok és beszélgetések mellett számtalan kötetlen program közül lehet válogatni: csocsózással, tematikus társasjátékkal, dj-vel vagy élőzenével is készülnek – de aki belekóstolva a reklámos életbe meg is éhezne vagy szomjazna, lesz sör-bor-tubi-hotdog, és még megannyi minden más. Hogy összességében milyen hangulat várható a rendezvényen? Ahhoz érdemes megnézni a korábbi események aftervideóját.
Találkozz a Carson Comával, Katinkával és Turai Barnával
Celebek, creatorok és zenészek is vendégségbe érkeznek az Ügynökségek Éjszakájára. A Mediatornál a reBrief podcast személyesen látogatható és YouTube live-on is követhető exkluzív részeiben Katinka beszélget a kitartás erejéről, illetve Lil Frakk avat be minket társaival a Sávlekötő csatorna rejtelmeibe. Az Artificial Groupnál a Síkidegvagyok Turai Barnájával beszélget Gulyás Lídia, aki maga is influencer @szialidia néven, az ACG-nél pedig Fuller Bianka és Kőnig Anna mesél arról, milyen influencerből tartalomgyártóvá válni. Aki pedig élőzenét hallgatna hírességektől, semmiképp se hagyja ki az Ohnody unplugged-ot a Kastnernél, vagy a Carson Coma beszélgetést és akusztik duó koncertet a VMLY&R-nál.
Így készülnek a reklámfilmek
Idén számtalan filmes és produkciós téma várható az este folyamán. Kezdjük is egy Storytelling Masterclass kiemelésével a Kastnertől, ahol a reklámfilmtől a rövidfilmig sokminden terítékre kerül. A feat. az egész estét ennek a témának szenteli, olyan meghívott rendezőkkel, mint a Soup alkotópáros, Mendrei Miki, Emil Goodman és Menzkie. Az ACG egy teljes szekciót szentel a reklám és a film kapcsolatának olyan meghívott vendégekkel, mint Hartung Attila, Tiszeker Dániel és Sós D. Bálint. A Mito kifejezetten a női alkotókra, rendezőkre és producerekre koncentrál Női Fonó kerekasztal-beszélgetésében, a Publicis pedig az in-house stúdióját nyitja meg a látogatók előtt.
Mental health és kiégés
Több helyen pszichológusok és szakemberek beszélnek arról, hogyan előzhető meg a kreatív személyiségekre jellemző kiégés, és hogyan lehet újraéleszteni a tüzet. A Publicis kerekasztal-beszélgetésében Bán András coach és az ügynökség munkatársai boncolgatják a burnout témáját, míg a Mediatornál Rendes Péter pszichológus mesél a hasonló problémákkal hozzá forduló szakembereken keresztül szerzett tapasztalatairól. A Mitonál pedig a social média, a mental health és az agency life háromszögén keresztül járják körül a kérdéskört Fodor Alexandra (@lelkedkertje) influencer-pszichológussal.
Az idei év slágertémája: az AI
A mesterséges intelligencia egyik pillanatról a másikra robbant be az életünkbe, és így a kreatív szakmákba is. Az Ügynökségek Éjszakáján a különböző AI-platformok kipróbálására is lehetőség nyílik. A Dentsu Creative-nál egy közösségi, Neo-Tokióban játszódó cyberpunk képregényt lehet majd alkotni a mesterséges intelligencia segítségével, illetve az AI-generált, virtuális influenszerek témája is szóbakerül, a Progressive-nél szabadkézi rajzokra szabadítják rá, a Republicnál pedig film scriptet lehet írni vele közösen.
Így kerülhetsz be a reklámszakmába!
Ha már reklámügynökségekről van szó, természetes, hogy a reklám világához kapcsolódó programokból nem lesz hiány. Csak néhányat kiemelve: az Artificial Group MOME-s kerekasztal-beszélgetéssel és interaktív ötleteléssel, a VMLY&R kvíz formájában, a Republic inspirációs sessiönnel dolgozza fel a témát. A Progressive-ben a reklám zöld oldala kerül előtérbe, a Wavemaker pedig a kreativitás, a média és a technológia keresztmetszetét boncolgatja majd. Van, ahol tippekkel készülnek, hogy lehet bejutni a szakmába, de rapid interjúkkal és portfolio review-kkal, sőt, van, ahol freelancer meetuppal várják a jelentkezőket.
A teljes programnaptár elérhető az Ügynökségek Éjszakája weboldalán, a rendezvény Facebook oldalán és az eseményben.
Az ügynökségi programokat követően, este tíztől pedig a résztvevőket egy igazi reklámos bulizás várja a Terminalban, ahol az esemény afterpartijaként a Reklámzaj különkiadásán olyan dj-k szolgáltatják a zenét hajnali 4-ig, mint DJ OnOff, Galactic Jackson és a DodzsemDiszkó.
Kiknek érdemes eljönni?
A rendezvény nem csak a szakmabelieknek szól. Érdekes lehet többek között azoknak is, akik épp pályaválasztás vagy -módosítás előtt állnak, és el tudják képzelni magukat a kreatíviparban. Az egyetemistáknak és főiskolásoknak is jó lehetőség ez arra, hogy bepillantsanak a színfalak mögé, és megnézzék, milyen a hangulat egy ügynökségi irodában. Sőt, számukra külön Diáktúrákkal is készülnek a szervezők, ahol két ügynökség között átsétálva sztorikat hallgathatnak a reklámszakma rejtelmeiről. Ha csatlakoznál a vezetett diáktúrákhoz, minden részletet megtalálsz a Facebook eseménynél, de azt is előre eláruljuk, hogy a találkozópont 16 órakor lesz a Deák téren, a Terminal előtt.
Azoknak is hasznos lehet ellátogatni a harmadik Ügynökségek Éjszakájára, akik bárhogy kapcsolódni tudnak akár szakmájukban, akár csak érdeklődésükben a reklámhoz: grafikusoknak, fotósoknak, fejlesztőknek, filmeseknek vagy más szakma képviselőinek. És persze a kíváncsiaknak is, akiknek rengeteg kérdésük van a reklámosok felé.
Az illusztrációk a tavalyi eseményen készültek, fotósok: Chalhoub Emil és Gündüz Attila.