Az Oliver kutatása szerint még a világ 25 legnagyobb márkája közül is csupán három esetében nem a közömbösséget jelölték meg első helyen a fogyasztók.
A modern világ túlterhelt fogyasztóiból érzelmeket kiváltani komoly feladat, hiába tekinti kiemelt feladatának a legtöbb marketinges. Az Oliver ügynökség által megrendelt kutatásban részt vevő 1000 brit válaszadó csupán az Amazon, a Google és a Disneyesetében említette legnagyobb arányban (34, 30, illetve 27 százalékban) első helyen a boldogságot, mint bennük kiváltott érzést, a többi 22 márka esetében a közömbösség dominált. (A legközömbösebbek az IBM és az American Express iránt voltak.) Jó hír, hogy a pozitív érzelmek összességében háromszor gyakoribbak voltak, mint a negatívak.
Izgalmat elsősorban az Apple generál, de csak a fogyasztók 15 százalékánál. A skála másik végén a gyűlöletet a McDonald’s (8%), a Facebook (7%) és a Coca-Cola (6%) provokálta ki a legnagyobb arányban. A frusztrációs listát a Facebook (5%), a haragot a McDonald’s (4%) vezeti.
Sharon Whale, az Oliver vezérigazgatója az eredményeket kommentálva elmondta: „A márkák jelentős anyagi és fizikai erőforrásokat áldoznak az érzelmekkel teli reklámok és márkázás kifejlesztésére, de keveset érnek el vele. El kell fogadniuk, hogy többet kell tenniük. Az érzelmi válaszok jelentős részét már nem a hirdetések, hanem a mindennapi márkatapasztalatok váltják ki. A márka ígéretét támogató zökkenőmentes vásárlási folyamat vagy fogyasztói élmény az, ami valójában számít.”
(Forrás: Bdaily, kép: Disney Consumer Products)