Egy magyar fejlesztés akár több hétnyi munkát is megspórolhat a könyvelőknek, pénzügyi szakembereknek. A TruTax és a Céginformáció.hu által közösen megalkotott szoftver képes többszáz oldalnyi dokumentációt is elkészíteni, az eddig lehetségesnél lényegesen rövidebb idő alatt.
A cégeknek minden évben össze kell állítaniuk transzferár-nyilvántartásukat, amit a vállalatcsoporton belüli ügyletek ellenőrzésére és monitorozására vezetett be a jogalkotó. Ez a dokumentációs kötelezettség jelentős teherként nehezedik az adózók vállára, ugyanis a végső anyag akár több száz oldalas is lehet. Ezt a folyamatot automatizálja a Smart TPD elnevezésű szoftver, jelentős mennyiségű időt és erőforrást megspórolva a szolgáltatást igénybe vevő vállalatok számára.
A jogszabályoknak megfelelően elkészített transzferár-nyilvántartás világosan megmutatja, hogy az egyes cégek a vállalatcsoporton belül hol teremtenek értéket, és a kapcsolódó ügyletek melyik ország számára jelentenek adóbevételt. Ezt az anyacég minden leányvállalatának külön kell vezetnie, és a saját országának adóhatósága ellenőrizheti.
A dokumentáció elkészítését házon belül, saját erőforrásból is el lehet készíteni, ez azonban a folyamatosan változó nemzetközi és hazai jogi környezetben igencsak időigényes, bonyolult és megterhelő tud lenni – nem is beszélve a hibázás, tévedés lehetőségéről.
A szoftver felhasználóbarát felülete, a kérdőív formátumra hasonlító struktúrája és a 0-24 órás elérhetősége lehetővé teszi, hogy adótanácsadó bevonása nélkül és gyorsan elkészüljön a kívánt dokumentáció. Ezeken kívül tartalmaz minden olyan céges adatbázist, szabályzatot és iránymutatást, melyeket a magyar adózási szabályok és az adóellenőrzési gyakorlatok megkövetelnek – írják.
„A digitalizáció lassan az élet összes területére elér, így az adószakmának is tartania kell a lépést. A hatékony adatkezelést, illetve az idő- és költségoptimalizálást fókuszba helyezve alkottuk meg a Smart TPD szoftvert, amely megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a vállalatoknak az éves transzferár-nyilvántartásuk elkészítést. Ez olyan erőforrásokat spórol meg a felhasználóknak, amelyet bármilyen más fejlesztésbe, projektbe be tudnak fektetni” – állítja Kiss Péter adószakértő, a TruTax Kft. ügyvezetője.
Fotó: Trent Erwin/unsplash.com