A pénzintézet megújult marketing stratégiájának középpontjában a szerethető bankolás áll, ami az egyszerűbb kommunikációban, a fiókok átalakításában és az új arculatban is megjelenik. 2023-tól modernebb a logó, színesebb és életszerűbb a képi világ, a szövegeket pedig a hétköznapi nyelvhez igazítja a bank.
„Nem félünk eltérni a megszokottól. Meg szeretnénk mutatni, hogy az ember a bankját szeretheti is. Ehhez közelebb kell hoznunk a bankolást az emberekhez minden szempontból” – hangsúlyozta Blaumann Debóra, az Erste marketing és pr területének vezetője. Kiemelte: ez az új szellemiség nem csak a bank megjelenésében, de az ügyfelekkel folytatott kommunikációjában és a szolgáltatásaiban is megjelenik majd.
A bonyolult procedúrák, jogi nyelvezet és a témát általánosan körbelengő tabu miatt a pénz kezelése sokak szemében még ma is inkább fejfájásnak számít, ezért a legtöbben nem akarnak vagy mernek segítséget kérni. Az Erste ezen szeretne változtatni, megmutatni, hogy lehet ezt másképp is csinálni. A régi elvekre építve, modernebb köntösben érthetővé és életszerűvé kell tenni a pénzügyek kezelését. Ahhoz, hogy az emberek bátrabban forduljanak a bankhoz, közelebb kell hozni azt a mindennapi élethez – erre pedig az Erstének több ötlete is van.
Az Erste már több mint két éve azon dolgozik, hogy világosan beszéljen: közérthetően, zsargonoktól mentesen magyarázza el ügyfeleinek, mit ajánl, mintha csak saját családtagjainknak beszélnénk a pénzügyekről.
Figyelve arra, hogy sok ügyfél nem szívesen tárgyal a pénzügyekről egy nagy, nyílt térben, mindenki előtt, az Erste új fiókjait már úgy alakította ki, hogy kisebb tárgyalókba elvonulva lehet beszélgetni a tanácsadókkal. Itt a tanácsadók az ügyfél mellett ülve, személyre szabottan, az ügyfél pénzügyi helyzetéhez igazodva adnak tanácsokat.
A cél, hogy a bankolás mindenki életébe könnyen és kényelmesen beilleszthető legyen: akár kutyasétáltatás közben is beugorhatunk egyes fiókokba, a George weben és az applikáció segítségével szinte már helytől és időtől függetlenül online nyithatunk számlát, fektethetünk be vagy igényelhetünk személyi kölcsönt – írják.
A tavaly elindult változást ezentúl a bank megjelenése is tükrözi. Az Erste Bank Hungary például mostantól egyszerűen csak Erste lesz, ezzel is igazodva a hétköznapi szóhasználathoz és jobban képviselve az Erste összes többi, a kereskedelmi bankon túlmutató, termékeit és szolgáltatásait. Emellett az Erste Csoport arculatát is teljesen modernizálták. A monokróm logóval és a nyolc új dizájnszínnel kombinálva az Erste megjelenése frissebbé, modernebbé válik a jövőben, valamint tükrözi a George online banki platform dizájnját is.