A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Grósz Judit digitális és üzletfejlesztési igazgató, RTL Magyarország.
Több mint négy éve érkeztél az RTL Magyarországhoz, ami még nem történelmi távlat, de már jelentős időszak. Elégedett vagy azzal, amit ennyi idő alatt elértél?
Ebben a közel négy és fél évben rengeteg minden történt az RTL háza táján digitális fejlesztésekben és adatterületen, de ez nem azért van, mert én itt vagyok, pont fordítva: azért vagyok itt, mert a vezetőség határozottan ebbe az irányba fordította az RTL Magyarországot. Amire nem számítottunk, de megtörtént ebben az időszakban, az a pandémia, nagy lockdownhullámokkal, amelyek felgyorsították a digitalizációt, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a mi szakterületünkön minden Covid-év duplán számított. Arra nagyon büszke vagyok, hogy a kollégáimmal valóban képesek voltunk kétszer akkora előrelépést elérni az RTL digitális szolgáltatásai és adatelemző képességei terén.
Az RTL portfóliójában ma már négy értékes digitális platform van: két streamingcsatorna, egy videós hírportál és egy mobilapplikáció, ezek közül három az elmúlt években újult meg vagy jött létre, a felépített adatelemző csapatunk teljesítménye és tudása pedig nemcsak ahhoz járul hozzá, hogy hatékonyabb kampányokkal szolgáljuk ki az ügyfeleinket, hanem ahhoz is, hogy médiavállalatként még hatékonyabban működjünk a hétköznapokban. Piacvezető szerepünk három pillére most már a tartalom mellett a technológia és az adat. Ez nagyon fontos eredménye az elmúlt éveknek.
Karriered során számos nagy cégnél megfordultál, többnyire marketinges vagy saleses munkakörökben. A sales és a marketing eredményei könnyebben számszerűsíthetőek. A stratégiaalkotást, az üzletfejlesztést kicsit nehezebb értékelni. Honnan kapod a visszajelzést, hogy amit csinálsz, az jó?
A digitális világban ma már minden mérhető. Adatokra alapozzuk, amikor azt mondjuk, hogy a streamingszolgáltatásainknak egyre nagyobb és lojálisabb a közönsége, és a megújult rtl.hu dinamikusan növekvő látogatottsága és idézettsége szintén számokkal igazolható eredmény arról, hogy jó úton járunk. Az, hogy a tartalom mellett a technológia és az adat határozza meg a működésünket, azt is jelenti, hogy a stratégiaalkotást, az üzletfejlesztést is adatalapon végezzük, döntéseinket a mért adatok alapján hozzuk meg.
Az RTL klasszikus televíziós cégként indult és működött évtizedekig. A digitális fejlesztésekben mi jelentett nagyobb feladatot, a külső, piaci viszonyok megértése vagy a cégen belüli szemléletváltás formálása?
Inkább egy olyan céges kultúrának a megvalósítása és fenntartása, ahol a kettőre egyaránt van figyelmünk. A rugalmasság, a kreativitás és az innováció nemcsak azért fontos, hogy gyorsan, lehetőleg a versenytársakat megelőzve tudjunk alkalmazkodni az iparág változásaihoz, hanem azért is, hogy a magyar piacon diktálhassuk is a fejlődés ütemét. Egyszerre kell tudnunk változni és változtatni, jelenleg is zajló vállalati transzformációnk is ezt a célt szolgálja.