Dudás Gergely: „A digitalizáció a hirdetések terén is számos innovációt hoz”

Hírek Kiemelt

A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Dudás Gergely értékesítési igazgató, RTL Magyarország. 

 

Több mint két évtizedes múltad van az RTL/R-Time (jelenleg: RTL Saleshouse – a szerk.) kötelékében, és fiatalon lettél vezető. Mit tanácsolnál egy mostani ambiciózus pályakezdőnek, érdemes ma megcélozni a televíziós karriert?

Abszolút. Én huszonkét éve ugyanilyen ambiciózus pályakezdőként csatlakoztam az RTL-hez, és büszkén mondhatom, hogy nem volt sok alkalmam unatkozni ez idő alatt. A televízió folyamatosan változik, folyamatosan új dolgokat tanulunk, ami pedig arra sarkall, hogy fejlesszünk, újítsunk és ne álljunk meg. És akkor a digitalizációról nem is beszéltünk. Azt hiszem, ez elég inspiráló közeg a mostani ambiciózus fiataloknak is.

 

A közelmúlt egyik szokatlan fejleménye volt, hogy elfogyott a televíziós inventory, megteltek a reklámblokkok. Tart még ez a számotokra igen kedvező állapot?

Nagyon nagy lépést tettünk előre ezen a téren 2022-ben. (Tegyük hozzá, hogy az értékláncban a tavalyi állapot nem volt igazan kedvező egyik szereplőnek sem.) A tavalyi év nagyban segítette az árszintek megváltozását, és növelni tudtuk a transzparencia szintjét is a tenderekben. Magabiztosabban tudjuk a televíziós kampányokat teljesíteni, hiszen ez képvisel értéket a hirdető partnereink számára.

 

Korodnál fogva is közel állhat hozzád a digitális világ. Milyen kihívást jelentett a tisztán televíziós évek után, hogy a tv jelentése ma már inkább total video? Mekkora súlyt képvisel az árbevételetekben az online üzlet?

A digitalizáció egyfajta katalizátor, ami nemcsak a tartalomhoz való hozzáférés módja, de a hirdetések terén is számos innovációt hoz: új megoldásokkal sokkal szofisztikáltabban, targetáltabban és hatékonyabban lehet hirdetni, mint korábban. Digitális megoldásaink jóval nagyobb hangsúlyt kapnak, gondolok itt akár a decemberben megújult rtl.hu-ra. Az egyre szélesebb elérést biztosító médiaportfóliónkkal abban segítünk partnereinknek, hogy a leginkább befogadó környezetben érjék el a fogyasztóikat.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

SOCIAL MEDIA