Megszületett az IAB Hungary összevont, 2019-2020-as Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázatának eredménye. A második alkalommal meghirdetett versenyre számos értékes szakdolgozat érkezett be. A pályázatot szponzoráló Google, Group M, OMD és RTL Magyarország munkatársaiból, továbbá az IAB Hungary elnökségi tagjaiból és egy kommunikációs szakértőből álló zsűri döntése alapján az alábbi szakdolgozatok kaptak díjat.
![]()
2019
Mesterszak
Influencerek a vállalat szolgálatában? – Influencer együttműködések jelentősége és jellemzői vállalati szempontból
Szerző: Molnár Noémi Henrietta (Budapesti Corvinus Egyetem, Vezetés és szervezés Msc)
Konzulens: Dr. Marciniak Róbert
Alapszak
State of inbound marketing in the Hungarian SME market
Szerző: Maric Dávid (Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodási és menedzsment – angol nyelven)
Konzulens: Farkas Tibor
2020
Mesterszak
A márkabiztonság és a márkaérték kapcsolata az online hirdetési környezetben
Szerző: Oláh Eszter (Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing MA)
Konzulens: Dr. Kolos Krisztina Ágnes
Alapszak
IKEA, az élményekkel teli bútoráruház | Az IKEA-élmény digitális színtéren történő leképeződése a vállalat Facebook oldalán
Szerző: Fekete Fanni Krisztina (Budapesti Corvinus Egyetem)
Konzulens: Dr. Csordás Tamás Viktor
Az IAB Hungary blogján interjúkat közöl a nyertes hallgatókkal és konzulenseikkel: https://blog.iab.hu/cimke/szakdolgozat/
A pályázat nyertesei (végzett hallgató és konzulense) pénzjutalomban részesültek.
A járványhelyzetre való tekintettel az oklevelek ünnepélyes átadásának időpontjáról és formájáról később születik döntés.
A zsűriről
A pályaművek értékelésében részt vettek:
a szponzorok részéről
- Kovács Péter (Google),
- Török Dia (GroupM),
- Néz Kata (OMG),
- Dudás Gergely (RTL),
az IAB elnökség részéről
- Bognár Vera (Nestlé),
- Sopov István (Adaptive Media, IAB Elnök),
- Szerényi Szabolcs kommunikációs szakértő.
A díjról
A díjra bárki pályázhatott, aki digitális marketing szakterületen 2018. augusztus 1. és 2020. július 31. között védte meg dolgozatát legalább jó minősítéssel bármely hazai vagy EU/társult ország egyetemén alap-, mester- vagy szakirányú képzésen, esetleg doktori iskolában. A pályázatok benyújtására 2020. november 30-ig volt lehetőség.
Az IAB Hungary a következő évre is tervezi a pályázat meghirdetését.
Friss nézőpontok aktuális témákról
Néz Kata, az OMD stratégiai igazgatója az eredményhirdetés kapcsán elmondta:
Az OMD a kezdetektől fogva nagy örömmel támogatja az IAB Legjobb szakdolgozat projektet. Ez a kezdeményezés tökéletesen illeszkedik az OMD prioritásaihoz mind a digitális téma fókusza, mind pedig a tehetséges pályakezdők felkutatása, támogatása szempontjából. Mindig nagyon érdekes látni, hogy a fiatal generáció számára mi az aktuálisan “trendi” digitális téren, hogyan dolgozzák fel ezeket a nagyon komplex témákat, még gyakorlati tapasztalatok híján. Bízom benne, hogy a fiatal tehetséges pályázók is pozitív tapasztalatokkal gazdagodnak az idei megmérettetés során is.
Török Dia, a GroupM tehetségfejlesztési vezetője:
A GroupM-nél piacvezetőként extra felelősséget érzünk a szakmánk fejlesztése iránt, és ennek nagyon fontos terepe a tehetséges fiatalok megtalálása és felkarolása. Emiatt indítottuk 2016 végén a GroupM Akadémiát, amely egy rendhagyó gyakornoki program, ami meggyőződésünk szerint nemcsak nekünk és a résztvevő fiataloknak hasznos, hanem már középtávon a piac egészének. Ugyanezért fontos az IAB Legjobb Szakdolgozat versenye: elismeri és támogatja a fiatal tehetségeket.
Személy szerint azt is nagyon jó kezdeményezésnek tartom, hogy a felkészítő tanárokat is elismerésben részesítjük, mert az ő lelkesedésük és tudásuk nélkül nem kapna annyi fiatal kedvet ahhoz, hogy a számunkra fontos témákkal foglalkozzon, és aztán szakemberekként belépjenek a piac valamely szegletébe.
Külön öröm volt, hogy olyan témákban is születtek díjnyertes dolgozatok, mint a márkabiztonság vagy az inbound marketing. Volt olyan pályázat, amit szívem szerint leraknék a szakmabeliek elé is tananyagként.
Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója:
Mint hazánk vezető médiavállalatának nekünk eddig is fontos volt az fiatal tehetségek megtalálása és felnevelésük a vállalaton belül. Az RTL Magyarországnál ennek komoly hagyományai voltak, vannak és azon dolgozunk, hogy ez így legyen a jövőben is. Különösen igaz ez a nagyon gyorsan változó digitális világban, ahol szinte folyamatosan szükségünk van újabb és újabb tudások megszerzésére és a látásmódunk bővítésére. Ebben pedig nagy szerepe van az új generációknak, akik már natívok a digitális világban. Ezért is tartjuk fontos kezdeményezésnek és támogatjuk a hazai IAB szervezet Legjobb szakdolgozat versenyét.
Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere:
Gyakorlatilag az első szakdolgozat verseny eredményhirdetése után azonnal eldöntöttük, hogy – amennyiben lesz – támogatni fogjuk a másodikat is. Nagyon örülünk, hogy az elmúlt 14 hónap megpróbáltatásai ellenére sikerült összehozni az újabb fordulót. És bár most nem tudtuk a döntősöket élőben meghallgatni, de írásban is egyértelmű volt, hogy mennyire felkészültek, mennyire jól látják az iparágunkban meglévő kihívásokat.
Sopov István, az IAB elnöke:
Annak idején hagyományteremtő céllal indítottuk el a Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázatunkat, és az idei verseny is megerősített minket abban, hogy jó döntést hoztunk. Még ebben a nehéz helyzetben is számos színvonalas dolgozat érkezett be hozzánk, és nagy örömmel találtunk rá új tehetségekre. Az IAB Hungary fontosnak tartja a szakmai utánpótlás támogatását, a pályakezdők segítését, ezért továbbra is szeretnénk évente megrendezni ezt a megmérettetést. Köszönjük a szponzoraink támogatását, reméljük ez a program is segít, hogy minél több fiatal válassza a digitális marketing valamely területét hivatásaként!
