Az idei év mindenki számára egy új, nehezen megjósolható változást idézett elő. A magyar szülők 70 százaléka szerint az iskoláknak nagy a felelőssége gyermekeik pénzügyi ismereteinek oktatását illetően hiszen, ha nekik lehetőségük lett volna rá, 40 százalékuk többet tanult volna róla az iskola falain belül. Az iskolában tanultak kiegészítésében segít a Zsebpénzügyes vetélkedő, amelynek célja, hogy játékos módon, tanórai kereteken túl is, bővítse a diákok pénzügyi-gazdasági ismereteit és terjessze a tudatos pénzügyi gondolkodást.
A magyar szülők 70 százaléka szerint az iskoláknak nagy a felelőssége a gyermekek pénzügyi ismereteinek oktatását illetően, derült ki az Intrum 2019-es európai lakossági fizetési felméréséből (ECPR). Érdekes, hogy míg a tinédzserek fele a szüleitől várja az iránymutatást, addig gondviselőik 36 százaléka gondolja csupán, hogy elegendő tudással bír a mindennapos pénzügyek kezeléséhez.
„Tapasztalataink szerint az Y és Z generáció tagjai szeretnék jobban kézben tartani a pénzügyeiket, és nyitottak arra, hogy új gazdasági ismereteket tanuljanak – fogalmazott Deszpot Károly, az Intrum magyarországi értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója és a középiskolásoknak szóló Zsebpénzügyes vetélkedő egyik szervezője. – A tavalyi közel 3000 jelentkező és 1000 csapat nevezése is ezt bizonyítja. A Zsebpénzügyes vetélkedő idén is izgalmas feladatokat ígér, miközben igazodunk a mindenkori járványügyi szabályokhoz” – tette hozzá.
A verseny a puszta adatok felmondása helyett a diákok gyakorlati és alkalmazott problémamegoldó készségét díjazza, így a való életben, hétköznapi helyzetek kezelésére készíti fel őket. A kor igényeihez, igazodva, pedig idén először a Zsebpénzügyes már díjmentes applikáció formájában is elérhető lesz a App Store-ból és Play Store-ból.
A verseny menete
A vetélkedősorozatra három diákból és egy felkészítő tanárból álló csapatok nevezhetnek a verseny oldalán szeptember 27-ig. A megmérettetés első két fordulója két online kvízből áll, a harmadik körben pedig már hosszabb, kifejtendő kérdésekre kell válaszolniuk a versenyzőknek. A december elsejei döntő előtt mentorok készítik fel a diákokat, majd egy szakmai zsűri választja ki a legjobb három csapatot.
„A középiskolás korosztály szereti a csapatmunkát és a kreatív feladatokat. A döntőbe jutott résztvevők pedig nagyon élvezték, hogy profi prezentációt kellett tartaniuk a zsűri előtt, színpadon, fejmikrofonnal, nagy képernyő előtt” – mondta Deszpot Károly.
A dobogósok jutalma a dicsőségen kívül csupa olyan elektronikai eszköz, amelyeket a tanulásban és mindennapokban is használhatnak, hiszen egy okostelefon, egy tablet és egy laptop is gazdára találnak a verseny végén. A tanárok és az iskolák díjazása is fontos, hiszen őket is szeretnénk segíteni a jövő generációjának képzésében. Ezért is kerültek, be olyan nyeremények a kalapba, mint digitális tábla, 3D nyomtató, projektor vagy 15 db számítógép konfiguráció.
Az idei évben két influenszer is segíti a fiatal célközönség elérését. Herczeg Hajnalka saját platformjain többek között a pénzügyi tudatosságot hirdeti, míg az eredetileg közgazdász végzettségű Pusztai Tamás „Nessaj” videósként szórakoztató, könnyed humorú, oktató tartalmakat oszt meg közönségével.