Újabb jelentős lépést tesz a nemzetközi terjeszkedés terén az AutoWallis, miután az Opel márka importőre lehet Horvátországban, Szlovéniában és Bosznia-Hercegovinában. Ezzel a lépéssel a csoport nagy mértékben növelheti az eladott új gépjárművek számát és árbevételét.
Újabb autómárka, ezúttal az Opel importőri jogát szerezheti meg a folyamatban lévő tranzakció sikeres zárását követően az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) három közép-kelet-európai országban. A Horvátországra, Szlovéniára és Bosznia-Hercegovinára kiterjedő megállapodás alapján a WAE az érintett országok importőri tevékenységhez kapcsolódó munkavállalóit átveszi és a versenyhatósági engedélyeket követően kezdi meg az Opel márka forgalmazását.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a csoport történetének meghatározó akvizíciójának nevezte a megállapodást, mivel a WAE ezzel az egyik legjelentősebb német autómárka importőrei közé léphet be. A lépésnek köszönhetően az AutoWallis jelentősen növelheti új gépjármű-értékesítését: az Opel 2019-ben 11.700 darabot adott el a márkából az érintett három országban. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, büszkék arra, hogy az Opel a társaságot választotta a tekintélyes és széles körben ismert márka képviseletére ezekben a piacokon. Az Opelnek erős gyökerei vannak a régióban, valamint kiemelkedően versenyképes és haladó formavilágú modell-portfoliója, ami nagyon izgalmas jövőt ígér számunkra.
Ormosy Gábor kiemelte, hogy az AutoWallis elkötelezett a magyar és régiós növekedés mellett még a változó, kihívásokkal teli környezetben is, amit az elmúlt hónapok akvizíciói is mutatnak. Emlékeztetett, hogy a társaságnak idén ez az ötödik jelentős üzletfejlesztése: az év elején a legnagyobb magyar Opel-kereskedés megszerzését, majd áprilisban a Jaguar és Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdését, júniusban a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedést átvételét (a sikeres hatósági, elsősorban versenyhivatali hozzájárulások megszerzése után), pár hete pedig a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban történt részesedésszerzést jelentette be a társaság. Ezekkel a lépésekkel az AutoWallis itthon és külföldön is terjeszkedik, tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi. A vállalat célja, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen.