A COVID-19 járvány kitörése, illetve a vírusnak az emberi életre és a mindennapi létre gyakorolt, példátlanul széles körű hatása miatt a kormányok a világ minden részén eltökélten keresik a legjobb módszereket a helyzet kezelésére: orvosi kezelésekkel, területi zárolásokkal és utazási korlátozásokkal, amelyek célja a „görbe ellaposítása”. A betegség elleni küzdelemben élen járnak az egészségügyi szakemberek, vagyis az orvosok, az ápolók, a kórházi adminisztratív személyzet, sőt még a takarító és betegszállító dolgozók is, akik elhivatottan és szakértő módon harcolnak a járvány ellen. Így történik ez most az egész világon, és ez alól természetesen Thaiföld sem kivétel, ahol a Toyota Mobilitási Alapítvány különleges szolgáltatással segíti a frontvonalon küzdők munkáját.
A koronavírussal küzdő hősök munkáját Thailföldön a Toyota Mobilitási Alapítvány is segíti: a független nonprofit alapítvány – amelynek küldetése, hogy mindenki számára lehetővé tegye a mobilitást – bejelentette, hogy kész 10, egymással és a külvilággal összekapcsolt, fertőtlenített transzferjáratot biztosítani azon bangkoki kórházak számára, ahol a COVID-19 vírussal fertőzött betegeket kezelik. Az ingajáratban közlekedő mikrobuszokat felszerelik egy olyan szoftverrel, amin keresztül a munkába induló egészségügyi dolgozók már előre lefoglalhatják ülőhelyüket az útra. Ezeket az útvonalakat az utasok igényeit figyelembe véve, mindig a leghatékonyabb és legkedvezőbb nyomvonalat kijelölve, dinamikusan generálja a program. Az utasok így biztosak lehetnek a beszállás pontos helyében és időpontjában, vagyis utazásukat úgy tervezhetik meg, ahogyan a munkavégzésük ritmusa megkívánja. A „Just-in-Time” szoftvert a szingapúri székhelyű SWAT Mobility tervezte; ez a cég a mindenkori keresletre reagáló utazásmegosztó megoldásokat kínál. A mikrobuszok speciális fertőtlenítő felszerelést, például légtisztító eszközöket és cserélhető üléshuzatokat is kapnak, és a járműveket természetesen gyakran, rendszeresen tisztítják. Az üzemeltetők azt is figyelembe vették, hogy az utasszámot korlátozni kell, betartva az emberek közti távolságtartásra vonatkozó irányelveket. A szolgáltatás üzemeltetője a Toyota Motor Thailand és a Toyota Daihatsu Engineering & Manufacturing lesz, az ingajáratok április közepén indulnak, és legalább három hónapon át működnek majd.
„A Toyota Mobilitási Alapítvány célja, hogy a lehető legjobb mobilitási megoldást biztosítsa, ami még ebben a bizonytalan időszakban is lehetővé teszi az egészségügyi dolgozók számára a biztonságos, kényelmes és ingyenes munkába járást. A Bangkokban szerzett tapasztalatok alapján ezt a szolgáltatást néhány más délkelet-ázsiai országban is bevezetjük majd, és a szabványosítást követően mindenki számára elérhetővé tesszük az üzemeltetés bevált módszereit”– avat be Pras Ganesh, a Toyota Mobilitási Alapítvány ázsiai régiójának programigazgatója.
A Toyota Mobilitási Alapítvány
A Toyota Mobilitási Alapítványt a Toyota 2014 augusztusában alapította azzal a céllal, hogy egy valóban mobil társadalmat hozzon létre. Az Alapítvány célja az újszerű, működőképes mobilitási rendszerek támogatása, és ezzel az egyenlőtlenségek felszámolása a mobilitás terén. Az Alapítvány a Toyota technológiai, biztonsági és környezetvédelmi szakértelmére támaszkodik, és világszerte együttműködik egyetemekkel, kormányzati és nonprofit szervezetekkel, kutatóintézetekkel és más szervezetekkel a mobilitással kapcsolatos problémák megoldásán. E programok célja a városi közlekedés problémáinak megoldása, a személyes mobilitás lehetőségeinek kiterjesztése és megoldások kidolgozása az új generációs mobilitás megvalósításához.