Megkezdődött a világ legnagyobb labdarúgó tornája és ha az időjárás meleg marad, a sörfogyasztási csúcsok is megdőlhetnek. A 2016-os labdarúgó Európa Bajnokság idején 12 millió korsóval több sör fogyott, mint az azt megelőző év hasonló időszakában.
2016-ban éves szinten egy százalékot tett hozzá a sörpiac növekedéséhez az a rövid időszak, amíg a magyar válogatott kiemelkedően szerepelt a labdarúgó Európa Bajnokságon. Országszerte százezrek követték a mérkőzéseket vendéglátóhelyeken elhelyezett tévéken és óriás kivetítőkön. Nem lesz ez másként idén sem, annak ellenére, hogy saját válogatottunknak most nem szurkolhatunk.
„Meleg idő esetén hasonló mértékű vagy akár valamivel nagyobb növekedést is tapasztalhatunk majd a sörfogyasztásban a VB ideje alatt. Várhatóan nagyobb lesz a csapolt sör iránti kereslet, hiszen sokan vendéglátóhelyeken és pubokban, baráti társaságban követik majd az eseményeket.” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
A Sörszövetség és a Kraft Sör Egyesület idén indította útjára Csapramagyar elnevezésű kezdeményezését, amely túlnyomórészt hazai gyárakban és főzdékben készülő, a legfrissebb sör-élményt biztosító csapolt sörök kóstolására hívja fel a magyar fogyasztókat. A csapolt sörökből mintegy 600 ezer hektoliter fogy évente, azonban a kategória forgalma tavaly valamelyest csökkent. Ezt szeretnék visszafordítani a sörösök és újra növekedési pályára állítani a hordós kiszerelésű sört. Nagyot lendítene a hazai csapolt sörök forgalmán, ha bekerülhetnének az étkezőhelyi kedvezményes ÁFA körbe, amely jelenleg 5%-os, csökkentett ÁFA-t biztosít ételekre és helyben készített nem alkoholtartalmú italokra a vendéglátásban. A sörgyártók tavaly 26,8 milliárd forint általános forgalmi adót fizettek be a költségvetésbe, amely 21%-kal haladta meg a 2016-os befizetés összegét.