Üdvözli a reklámszakma környezetvédelemmel kapcsolatos kezdeményezését az ÖRT, amelyben a reklámokra, valamint a marketingkommunikáció valamennyi tevékenységére vonatkozó ajánlásokat fogalmaztak meg
Tevékenységéből adódóan az ÖRT a reklámok tartalmára koncentrál, erre vonatkozó ajánlásokat fogalmazott meg a 2018-ban végzett e témájú monitoring tapasztalatai alapján. Az ajánlás nem a reklámozott termékekre, hanem a kreatív megjelenítés módjára vonatkozik.
„A tagjaink számára tartott tréning állandó elemévé vált a környezetvédelem kérdése. A téma felvezetésekor még van néha csodálkozó tekintet és aggodalom, hogy újabb, a kreativitást korlátozó szempontokat szeretnénk-e bevezetni. A bemutatott szemléltető példák és a mindennapi gyakorlati szempontok azonban egyértelműen pozitív fogadtatásra találnak. Az elv nagyon egyszerű: amit felelős fogyasztóként nem szívesen látunk a környezetünkben, azt a reklámokban sem mutatjuk” – fogalmaz Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.
„Az MRSZ felhívásához csatlakozva az ajánlásunkat továbbgondoljuk, és további lépéseket teszünk, hogy azok a szakma még szélesebb köréhez eljussanak. A szulokszava/jatek programunkat a környezetvédelmi szempontok magyarázatával egészítjük ki. Úgy vélem, hogy nyitnunk kell a kreatívok mellett a produkciósok felé is, mert az ördög gyakran a részletekben rejlik, és biztos vagyok abban, hogy ők is nyitottak lesznek e témára” – tette hozzá Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
Az ÖRT útmutatót is összeállított a szakemberek számára.