A Magyar Public Relations Szövetség tegnap este ünnepélyes díjátadón kihirdette a Sándor Imre PR-díj eredményeit. Idén nyolc pályázó összesen tizenhét projektje indult a versenyen. Tíz pályamunka jutott shortlistre, és ezek közül három kommunikációs kampány és két hírnévmenedzsment munka érdemelte ki a Sándor Imre PR-díjat.
A PR-szakma Sándor Imréről elnevezett díjával hetedik éve részesíti elismerésben a Magyar Public Relations Szövetség a legjobb PR-munkákat. Sándor Imre a hazai kommunikációs iparág egyik elméleti megalapozója, a Corvinus Egyetem Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszékének korábbi vezetője volt. A díj kimondottan azzal a céllal jött létre, hogy ösztönözze a szakmában dolgozókat az egyre magasabb szakmai színvonal elérésére.
A hattagú szakmai zsűri az eredményt egyforma súllyal meghatározó öt szempont szerint értékelte a pályázatokat: az alapkoncepció értékelése, illetve a szakmai eszköztár kiválasztása; a kommunikációs üzenetek megfogalmazása; az újszerűség, a megvalósítás gondossága és az eredmények bemutatása. A zsűri döntése alapján két kategóriában összesen 10 projekt került shortlistre.
„A zsűri megítélése szerint az idei évben nagyon erősek voltak a pályázatok, így végül a nevezések több mint fele került shortlistre. Az értékelés két körben online és személyesen zajlott, az eredmények tekintetében a zsűri egységes döntést hozott: 2018-ban a 17 pályázat közül 10 került a döntőbe, és végül 5 érdemelte ki a Sándor Imre PR-díjat. Sok izgalmas megoldással, ötlettel találkoztunk, de a díjak odaítélése során fontos szempont volt a stratégiai gondolkodásmód, a megvalósítás igényessége valamint az is, hogy a koncepcióra mennyire lehet építeni a későbbiekben” – mondta el a zsűrizés tapasztalatait összegezve R. Kovács Dániel, a Sándor Imre PR-díj zsűri elnöke, az MPRSZ elnökségi tagja, a Front Page Communications ügyvezetője. A zsűri tagja volt még Bede Márta (Well PR Ügynökség, ügyvezető igazgató), Bodó Teodóra (Provident Pénzügyi Zrt., Vállalati és Kormányzati Kapcsolatok Igazgatóság vezetője), Maczelka Márk (SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., kommunikációs vezető), Puskár Krisztián (Kreatív, szerkesztő) és Ruska Viktória (Magyar Suzuki Zrt., kommunikációs vezető).
A Sándor Imre PR-díj pályázaton elért helyezések beleszámítanak a Kreatív magazin által minden évben összeállított PR Toplista rangsorának meghatározásába. A PR Toplistát a Kreatív magazin a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) PR-tagozatának szakmai támogatásával állítja össze. A Sándor Imre PR-díjjal elérhető PR Toplista pontok ezen a linken érhetőek el. A díjnyertes pályázatok hamarosan megtekinthetők lesznek az MPRSZ honlapján.
2018-ban Sándor Imre PR-díjat kapott:
(ábécé sorrendben, a pályázatok címe szerint)
KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNY
A láthatatlan gyilkos nyomában
Pályázó: SAKKOM Interaktív
Megbízó: Szerelvénybolt Kft.
A Munka Nem Várhat
Pályázó: Cafe PR
Megbízó: OTP Egészségpénztár
Senior Gamer kampány
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Magyar Telekom
HÍRNÉVMENEDZSMENT
E.ON Vigyázz a madárra! hackathon
Pályázó: ACG Pro
Megbízó: E.ON Hungária
Nyisd ki a szánkat!
Pályázó: SAKKOM Interaktív
Megbízó: SAKKOM Interaktív
2018-ban a Sándor Imre PR-díj döntőjébe jutott pályázatok:
KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNY
Abbvie Hepatitis C kampány
Pályázó: ACG Pro
Megbízó: Abbvie Kft.
#énjövőm
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Coca-Cola HBC Magyarország
MEKH Energiakövetek 2017
Pályázó: Open Communications
Megbízó: Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
Tüsszentő citylight Influenza kampány
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Sanofi-Aventis Zrt.
UNICEF gyerekhang – Kampány a gyerekek világnapján 2017. november
Pályázó: La Communications
Megbízó: UNICEF Magyarország
HÍRNÉVMENEDZSMENT
Minden shortlistes pályamunka díjat kapott.