Hogyan kelthetjük fel a Z és az alfa generációs fiatalok érdeklődését? Hogyan tehetjük élményszerűvé a tanulást akár a „száraz” pénzügyek terén is? A K&H Csoport a fiatalok tartalomfogyasztási szokásaihoz igazította pénzügyi ismeretanyagát, ezért megújította a verseny platformját. A vigyázz#KáPé vlogban KáPé, a tini vlogger a fiatalokhoz közel álló stílusban mesél arról, hogy milyen kalandokba keveredik a pénzügyek területén. A versenyre való felkészülésben már mobilalkalmazás is segíti a diákokat.
Honnan van a bankoknak olyan sok pénze, hogy másoknak is tudnak kölcsön adni? Miért van szüksége az államnak az adóra? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kapnak az általános és középiskolás diákok KáPétől, a K&H Csoport új animációs figurájától, aki egy 15 részes videosorozat vloggereként igyekszik a fiatalok pénzügyi ismereteit bővíteni.
„A tartalmilag, illetve vizuálisan is naprakész, trendi ismeretanyag és kerettörténet kidolgozásában azt tartottuk szem előtt, hogy jól igazodjunk a Z és az alfa generációs fiatalok tartalomfogyasztási szokásaihoz, élményszerű, vonzó legyen a pénzügyi ismeretek elsajátítása, örömmel és észrevétlenül tanuljanak” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Az új edukációs platform koncepcióját az Isobar Budapest kreatív ügynökség találta ki. Így született meg az animált vigyázz#KáPé vlog, melyben KáPé, a fiatal vlogger videobejegyzéseiben a fiatalokhoz közel álló stílusban, rengeteg kreatív animációs és narrációs technikát felhasználva mesél arról, hogy milyen apró-cseprő kalandokba keveredik a pénzügyek elsőre kissé zavaros területén. Miközben megismerkedhetünk a hitel fogalomkörével, megtakarítási lehetőségekkel, biztosításokkal vagy akár a kereskedelmi bankok működésével. „A gyerekek hősei ma már nem a professzionális tartalomgyártók, hanem a kortársaik. Számukra már teljesen természetes, hogy lelkesen készítik saját videóikat, és ezeken keresztül vitatnak meg témákat, kommentelnek, aktivizálják egymást. Ezért is választottuk ezt a műfajt a pénzügyi ismeretek átadására” – tette hozzá Länger Vera, az Isobar Budapest kreatívigazgatója.
A K&H az új ismeretanyag kidolgozására a díjnyertes magyar startupot, a BOOKR Kidset kérte fel. „Alapvető célkitűzésünk mindenekelőtt az volt, hogy a gyermekek technológiahasználatra fordított idejét értékes és érdekes tartalommal töltsük meg. Hiszen egyes felmérések szerint a 8-12 éves gyerekek napi 6 órát töltenek képernyő előtt” – mondta Karányi Dániel, a BOOKR Kids alapítója, az új sorozat egyik alkotója.
A versenyre való felkészülésben már mobilalkalmazás is segíti a diákokat, amely az epizódokból megismerhető ismeretekre alapoz. Olyan témák kerültek a középpontba, ami a gyerekek problémamegoldó képességét, hallás utáni szövegértését, naprakész pénzügyi tudásanyagát fejleszti és segíti. Az alkalmazás ingyenesen letölthető iOS és Android készülékekre. Emellett a már korábban ismert kh-vigyazzkeszpenz.hu honlap is megújult, új tartalommal bővülve és látványos grafikával kiegészülve látogatható.
A sorozat vizuális világát és főszereplőit az Isobar Budapest alkotta meg, amely alapján a 150 percnyi animációsorozatot, a megújult honlapot, valamint a vigyázz#KáPé applikációt a BOOKR Kids fejlesztette és gyártotta a K&H Kommunikációs igazgatóságának iránymutatása szerint, egy dedikált animációs teammel. Az epizódokat Horváth B. Barnabás írta, melyeknek szakmai tartalmát az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógusai validálták. KáPé magyar hangja pedig Szokol Péter, Magyarország egyik legnépszerűbb (szinkron)színésze, aki olyan mesékben és filmekben hallható, mint South Park (Randy), Harry Potter (Flitwick professzor) vagy a Fecsegő tipegők (Chuckie).
Az idei vetélkedősorozatra már lehet nevezni: október elsejével elindult a jelentkezés.