A hazai piacvezető már 46 országban jelen van, és idénre is 10% körüli árbevétel-növekedést tervez.
A Szentkirályi cégcsoport 2013-ban 9 milliárd forint árbevételt ért el. A csoport közel 15%-os árbevétel-növekedését a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 7,6 milliárd, az Európa egyik vezető alkoholmentes gyermekpezsgő gyártója, a Vitapress Kft. 1,2 milliárd és az előforma-gyártó üzemet működtető Kingspref Kft. 200 millió forint árbevétele tette ki.
A Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége adatai alapján tavaly a Szentkirályi 1,5 literes ásványvíz megőrizte a 2012-es 14,5%-os piacrészét, ezzel változatlanul piacvezető maradt a 1,5 literes és a teljes ásványvízpiacot tekintve egyaránt.
A Szentkirályi az elmúlt évek sikeres tárgyalásainak köszönhetően az ásványvizéből idén Kínába is elindította első szállítmányát, ezzel immár 46 országban van jelen. Áprilistól a vállalat – az eddig is eljuttatott ásványvíz alapú termékei mellett – Oroszországba is exportálja az ásványvizét. Szaúd-Arábiában már nyolc kiskereskedelmi láncban kapható a Szentkirályi ásványvize, azon belül az egyik szaúd-arábiai, országos fitness lánc a Szentkirályit választotta kizárólagos ásványvizének fitness centereibe.
„Nem én tettem Magyarországot ásványvíz-nagyhatalommá, hanem én mondtam el a világnak, hogy az. És ezt a mai napig megteszem minden egyes exporttárgyalásom során” – mondta el az eredmények kapcsán Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
A Szentkirályi csoport 2014-ben az export árbevételt tekintve 7-8%-os növekedést, teljes árbevételében pedig közel 10%-os növekedést tervez elérni. Tavaly a limonádék árbevétele 7%-kal növekedett a 2012 évhez képest, idén pedig 17%-os növekedést terveznek elérni. A társaság eddigi limonádé portfoliójából (citrom, szamóca, bodza, jaffa, vadszőlő és cukormentes citrom) a tradicionális citromos volt a legnépszerűbb, másodikként a legjobban a vadszőlőst kedvelték a fogyasztók. Idén, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. március végétől új, vadmálnás ízű limonádéval jelenik meg a piacon, később pedig a tervek szerint a meglévő cukormentes citromos limonádé mellett bodzás és meggyes ízű, cukormentes limonádéval is jelentkezik.
(A fotón a szaúd-arábiai küldöttség látogatása a Szentkirályi üzemében, a cég Facebook-oldaláról)