Abban, hogy dolgozóink szívesen járjanak be az irodába, ott produktívan teljesítsenek és minőségi munkát tegyenek le az asztalra minden nap végén, a munkavégzés helyének jut a legnagyobb szerep. Egy friss kutatás szerint napjaink álomirodája egyfajta második otthonként szolgál. Emiatt az üres, fehér gipszkarton falak és szürke térelválasztók helyett elvárássá vált a nyugodt, csendes és biztonságot nyújtó munkakörnyezet, ahol alkalmanként jut egy lélegzetvételnyi időnk a pihenésre is.
Ezt például pihenő sarkok, kávézó asztalok, rekreációs terek kialakításával is támogathatjuk. Öt-tíz perc pihenés után ugyanis újult erővel, új ötletekkel láthatnak ismét munkához dolgozóink.
Miért fontos, hogy az iroda összhangban legyen a branddel?
Itt le kell szögeznünk, hogy az iroda és a márka összhangja nem merül ki a céges logók használatában. Habár azt is érdemes egy-két helyen megjeleníteni, hogy a távolról elhaladók számára is egyértelmű legyen, hol találhat meg titeket. A brand erős megjelenése az irodai környezetben a munkavállalókra és az üzletkötésekre is jó hatással lehet.
A dolgozókban könnyebben alakul ki egyfajta önazonosság a céggel kapcsolatban. Ennek köszönhetően nemcsak azért végzik majd munkájukat, mert fizetést kapnak érte, hanem azért is, hogy öregbítsék munkahelyük jó hírét. Ezen kívül csökkenhet a munkavállalók rotációja is, hiszen nemcsak egy munkahelyként, hanem küldetésként tekintenek majd munkájukra.
Tudatosan vagy épp tudat alatt a hozzád érkező ügyfeleknek is ezt az üzenetet továbbítja a márkád megjelenése az irodai környezetben. Az erős munkavállalói elköteleződés egyfajta biztosíték számukra azzal kapcsolatban, hogy a terméked, szolgáltatásod valóban megéri a pénzét. Így nagyobb eséllyel növekedhet a vállalkozásod.
3+1 tipp, hogy tükrözze az irodád a márkádat
1. Határozd meg a márkád értékeit!
Minden üzletnek megvan a saját személyisége, ami túlmutat a logón, szlogenen és az arculati színeken is. Tarts közvélemény kutatást a dolgozók között is és kérd meg őket, hogy jellemezzék céged öt jellemző szóval. Ezek lesznek a vállalati márkád kulcsfogalmai.
2. Ne félj a színektől!
Érdemes használni az arculati színeket a falakon, kárpitokon és bútorokon is. Persze nem kell túlzásba vinni. Az erőteljes, élénk árnyalatokat például kombinálhatod semleges színekkel az egyensúly megteremtése érdekében. Illetve falminták és dekorációs kiegészítők formájában is megjelenhetnek céged főbb színei az irodában.
3. Ha logóról van szó, a sok kicsi sokra megy
A céges logó jól mutathat közvetlenül a bejárat közelében, például a recepciós pulton, de nem érdemes túlzsúfolni vele az irodát. Helyette alkalmazd a sok kicsi sokra megy elvet, és szerezz be egyedi, céges tollakat, kávés csészéket, noteszeket. Ezek épp elég visszafogottak ahhoz, hogy nagyobb mennyiségben se váljanak zavaróvá, viszont a dolgozók és vendégek számára is jól tükrözzék a céges márkádat és értékeit.
+1. Tegyél különbséget a dolgozói- és ügyfélterek között
Erre azért érdemes időt és energiát szánni, mert előfordulhat, hogy munkavállalóid számára mást jelenthet a céges identitás, mint amit ügyfeleid felé szeretnél kommunikálni. Nézzük például egy építészettel foglalkozó cég esetét! A dolgozói brandben nagy jelentősége van a jó kedélyű hétköznapoknak, esetleg van is egy-két belsős poénotok, amik külső szemlélő számára érthetetlenek lennének, nektek viszont motivációt adnak egy hosszú projekt elvégzéséhez.
Addig az ügyfelek szempontjából az összeszedettség, a jó referenciák és a nagy horderejű projektek fontosabbak. Így a fogadótérben az általatok tervezett épületek és hidak művészi fotói jelennek majd meg, amik a dolgozóid számára viszonylag kisebb jelentőséggel bírnak.
Ezeket a hibákat kerüld el az iroda berendezése során
Túl nagy terek
A nagy openoffice-ok helyett a munkavállalók többsége jobban szereti és jobban is teljesít a kisebb, 4-6 fős irodákban. A kényelmesebb irodákat könnyen ki lehet alakítani gipszkarton falak segítségével is egy nyitott térből, arra viszont ügyelj, hogy mindegyik megfelelően kapjon természetes fényt is.
Logók mindenhol
A kis használati tárgyakon jól mutatnak ugyan, de egyáltalán nem érdemes az iroda minden sarkát logókkal dekorálni. Használj helyettük inkább arculati színeket!
Túlzsúfoltság
Ügyelj rá, hogy minden dolgozódnak legyen meg a maga kis személyes tere! A túlzsúfolt irodába kevésbé szeretnek bejárni az emberek, illetve rosszabbul is teljesítenek, mivel egymást is zavarják munka közben.
Egy inspiráló irodai munkakörnyezet nagyban hozzájárulhat vállalatod és dolgozóid munkájának sikeréhez is. Ha pedig tükrözi a brandedet is, az nemcsak a munkavállalói elköteleződést növelheti céged iránt, de akár az üzletkötést is megkönnyítheti a számodra.