Libri irodalmi díjak: már szavazhat a közönség

Inspiráció

A Libri 2021-ben is véleményvezérek, az olvasók, valamint egy szakmai zsűri segítségével adja át a Libri irodalmi díjakat. A 2016-ban alapított elismerés és kampánya tíz kortárs magyar irodalmi alkotásra, illetve azok szerzőire hívja fel az olvasóközönség figyelmét. Március végétől a közönség is szavazhat a döntős művekre, és ezáltal a kortárs magyar irodalomra.

 

A Libri a kultúra elhivatott pártolójaként legfontosabb feladatának az olvasás népszerűsítését tartja, ezért hozta létre 2016-ban a Libri irodalmi díjat és a Libri irodalmi közönségdíjat.  A díjak március 25-én indult kampánya a magyar irodalom sokszínűségét és igényességét mutatja be, felhívja a figyelmet arra, hogy a kortárs magyar könyvek kiemelkedő minőséget képviselnek. A Libri nemcsak a nyerteseket, hanem a 10 döntőbe került szerzőt is mindennapjaink megkerülhetetlen alkotóiként, könyveiket a jövő klasszikusaiként mutatja be, a művekből származó idézeteket pedig ténylegesen idézhető hivatkozási ponttá teszi a kultúra iránt nyitott olvasók számára. A díjazottak 2-2 millió forintot és 30-30 millió forint értékű médiatámogatást kapnak. A szakmai díjról döntő zsűri tagjai: Bálint András színész; Beck Zoltán, a 30Y énekes-gitárosa, egyetemi adjunktus; Fullajtár Andrea színész; Károlyi Csaba irodalomkritikus, az ÉS főszerkesztő-helyettese; és Szilágyi Zsófia irodalomtörténész.

 

A 10 döntős mű:

Bereményi Géza Magyar Copperfield című önéletrajzi regénye, Grecsó Krisztián Magamról többet című verseskötete, Halász Rita Mély levegő című regénye, Háy János A cégvezető című regénye, Jászberényi Sándor A varjúkirály című novelláskötete, Kiss Tibor Noé Beláthatatlan táj című regénye, Nádasdy Ádám A szakállas Neptun című novelláskötete, Selyem Zsuzsa Az első világvége, amit együtt töltöttünk című novelláskötete, Szabó T. Anna Szabadulógyakorlat című novelláskötete, valamint Tompa Andrea Haza című regénye.

A Libri idén is megörökítette a döntős szerzőket azzal a céllal, hogy a közönség arcot is tudjon kapcsolni a kortárs magyar irodalom jeles alkotóihoz. Az így elkészült csoportkép és portrésorozat nemcsak a jelent rögzíti, de a jövőnek is szól. Annak érdekében, hogy a kampány és annak üzenete minél több emberhez eljusson, a Libri több eszközzel és felületen kommunikál.

A döntősöket és a kampány szlogenjét – Szavazzon a kortárs irodalomra! – szerepeltető kreatívok jelennek meg print- és bannerhirdetések formájában kulturális, lifestyle, gazdasági heti- és havilapokban, illetve vidéki lapokban. Az kültéri megjelenést pedig országos CLP-kampány és egy épületháló biztosítja.

A hirdetésekkel összhangban, a Libri közleményekkel és interjúkkal kommunikál a sajtón keresztül a közvélemény felé. Továbbá a Libri Magazin oldalán, közösségimédia-felületein és videómegosztó-csatornáin a döntős szerzőkkel és a magyar művészeti szcéna jeles képviselőivel készített interjúk is megjelennek. A Libri ebben az évben kiemelt figyelmet szentel a kortárs művészeteknek, a kampány több fázisában is részt veszn

ek képző- és előadóművészek, művészeti intézmények vezetői, a mai magyar művészeti élet kiemelkedő egyéniségei.

 

Idén is több újítás fedezhető fel a kampányban. Ezek közül a legjelentősebb, hogy díjátadó ünnepség helyett egy gálavideó készül, amely méltó lezárása lesz a Libri irodalmi díjak kampányának. Újdonság továbbá a könyvek tartalmát illusztráló lineart-animáció és a döntősöket bemutató montázs is.

 

Szavazni a http://www.libri.hu/irodalmidij/ oldalon lehet, 2020. március 25-től május 2-ig.

 

AZ ALKOTÓK LISTÁJA:

Megbízó: Libri Könyvkereskedelmi Kft.

Marketingigazgató: Sándor Gabriella

Brand manager: Tömör Annamária

PR-manager: Jávor Zsófia

PR-asszisztens: Bistey Attila

Art director: Kozlovsky Kata

Szövegíró: Paál János

Marketingkoordinátor: Göcsei Georgina, Juhász Fruzsina

Social média: Zsoldi Gabriella

Médiamanager: Szabó-Kenderesi Kata

Médiakoordinátor: Herczegh Zoé

Webdesign: Sárosi Tamás

Fotó: Pejkó Gergő

Videók: Wertán Botond, Vadas Géza

Illusztráció: Oláh Anna (Anna Amelie Lines)

SOCIAL MEDIA