Digitális megoldás az építőipari költségek túllépése és a csúszást eredményező változások kiküszöbölésére

Piac

A koronavírus-járvány számos iparágban felgyorsította a fizikai kontaktussal járó személyes találkozások számának csökkenését eredményező digitális megoldások elterjedését azokban a munkafolyamatokban, ahol ez lehetséges. Így történt ez az építőiparban is, amely gyorsan és eredményesen alkalmazkodott a megváltozott körülményekhez, miközben szereplői egyre inkább felismerik, hogy a digitalizáció az egészség védelme mellett növeli a versenyképeséget, javítja a hatékonyságot, támogatja a sikert. A PlanRadar ezeknek a céloknak az eléréshez kínál átfogó és szó szerint akár kézben fekvő megoldást.

 

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szokásos, 400 hazai építőipari kivitelező, tervező vállalkozás bevonásával készült évközi konjunktúra felmérésében* szeptemberben a válaszadók 60 százaléka a szakemberhiányt, 41 százaléka a járványt, 24 százaléka a késedelmes kifizetéseket, 12 százaléka a beszerzési nehézségeket jelölte meg a tevékenységét hátráltató tényezők között. A felsorolt akadályokat a munkaszervezés javításával, a hatékonyság növelésével lehet leküzdeni, amiben nemcsak Magyarországon, hanem világszerte egyre fontosabb szerep jut a munkafolyamatok összehangolását, egységesítését, kézben tartását támogató digitalizációnak.

A PlanRadart eddig a világ 45 országában több mint 8000 ügyfél választotta, jelenleg 25 ezerre tehető azoknak a már futó építőipari beruházásoknak a száma, ahol ezt a megoldást használják.

 

Mi az a PlanRadar?

A PlanRadar egy építőipari, ingatlankezelési szoftver, amely az épületek teljes életciklusán keresztül, a tervezéstől és az építéstől kezdve a működtetésen át egészen a lebontásig segíti felhasználóit a munkafolyamatok optimalizálásában, kézben tartásában. A PlanRadar webapplikáció telepítés nélkül elérhető böngészőn keresztül asztali számítógépről vagy laptop-ról. A mobil applikáció minden mobil eszközön elérhető. Az alkalmazás offline módban, internet-kapcsolat nélkül is használható.

 

Hogyan működik a PlanRadar?

A felhasználók minden fontos információról: az építkezés tervrajzairól, a kivitelezés adott szakaszairól, állásáról, az elkészült ingatlan állapotáról, annak változásairól, a hatékony fenntartás és üzemeltetés biztosításához szükséges soron következő feladatokról, teendőkről bejegyzéseket, úgynevezett jegyeket készítenek, amelyeket az applikációban rögzítenek. A bejegyzésben azt is megjelölik, hogy kinek biztosítanak automatikus, azonnali hozzáférést a rendszerben frissített adatokhoz, dokumentumokhoz, tudnivalókhoz, döntésekhez, így az érintettek naprakész, folyamatos, teljes körű tájékoztatást kapnak az építkezés, valamint az ingatlankezelés folyamatairól.

A PlanRadar zökkenőmentes információáramlást biztosít a megbízók és a vállalkozók között, így átlagosan akár heti 7 órával is csökkentheti az adminisztrációra fordított időt, ezáltal növelheti egy-egy projekt hatékonyságát. A folyamatok valós idejű nyomon követésének köszönhetően a hibák gyorsan orvosolhatóak, a komoly kiadással járó, a tervezett költségek túllépését vagy az építkezés csúszását eredményező változások megelőzhetőek” – mondja Ibrahim Imam, a PlanRadar társalapítója, társ CEO-ja.

Az ÉVOSZ korábban idézett felmérésében* a megkérdezett építőipari vállalkozások negyede az adminisztrációs terheket is megjelölte az üzleti tevékenységet akadályozó tényezők között. A PlanRadar az adatok naprakész nyilvántartásával, összesítésével ezen a területen is komoly segítséget kínál számukra. A felhasználók tapasztalatai alapján a szoftver használatával átlagosan heti hét órával kevesebb időt kell adminisztrációra fordítani, ráadásul vitás esetekben nem okoz gondot a szükséges dokumentumok összegyűjtése, rendszerezése, igény szerinti megosztása. Az ÉVOSZ kutatása szerint a járvány miatt emelkedtek az egészségügyi intézkedések szervezési költségei, ennek, valamint a verseny erősödésnek eredményeként romlott a vállalkozások árbevételarányos jövedelmezősége. Nagy szóródás mellett átlagosan 7 százalék körüli ez az érték a megkérdezett cégeknél.

 

*Forrás: https://www.evosz.hu/data/dokument/cikk1331.pdf

*Forrás: KSH, http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/epi/epi2009.html

SOCIAL MEDIA