Minden egy ábrán a húsvétról

Piac

A KSH infografikán mutatja be a húsvéti költések statisztikáját.

A háztartások kiadásainak nagyságára, valamint a fogyasztás szerkezetére hatással vannak egyes országos ünnepnapok, közöttük a húsvét is. A húsvéthoz kapcsolódó sonka- és tojásfogyasztás hagyományát az ünnepi időszak megnövekedett havi fogyasztási adatai is jelzik.

A KSH most infografikán mutatja be a húsvéti költést. Hogy a bázisadatok is meglegyenek, ideidézzük a tavalyi közleményt.

Az élelmiszerek közül sonkára, szalámira 2016-ban a húsvét közeledtével, márciusban adta ki a legtöbbet a lakosság, a fejenként költsé harmadával (33,9%-kal) haladta meg a 2016. évi átlagos havi értéket. Tojásból is húsvét környékén vásárolunk a legtöbbet, az egy főre jutó fogyasztás volumene 2016 márciusában közel negyedével (23,4%-kal) volt magasabb az éves átlagnál. A húsvéti időszakban szalámiból, sonkafélékből 2016-ban 0,7 kg fogyott fejenként, ami több mint másfélszerese, a fejenként vásárolt 15 db tojás pedig negyedével több az éves átlagos mennyiségnek. Csokoládéra is ebben az időszakban ad ki a legtöbbet a lakosság: 2016 márciusában a termékkörre 76,1százalékk többet fordított a lakosság egy átlagos hónap fogyasztásához képest.