168 pályázat közül választották a második legjobbnak a Forbes újságírójának írását

Hírek

Kihirdették a régiós Siemens Media Award 2023 nyerteseit. A hét ország szakértőiből álló zsűri a szlovén Petra Prešeren „Robotok a rehabilitációban” című [RTV SLO] művét választotta győztesnek. A második helyezést a magyar versenyző, Bagi László nyerte el, a „A zöld rendszámos kukásautók nem ébresztenek fel” című cikkéért, ami a Forbes 2022. júniusi számában jelent meg. A harmadik helyezést a szlovák Samuel Kovacik kapta a mesterséges intelligenciáról szóló podcast epizódjáért.

 

A „Célszerű technológia” jelmondattal kiírt sajtódíjra Ausztriából, Horvátországból, Magyarországról, Lengyelországból, Szerbiából, Szlovákiából és Szlovéniából nevezhettek újságírók és tartalomkészítők. A hét közép- és kelet-európai országból így összesen 168 pályamű érkezett, amelyek megmutatják, hogyan képes a technológia hozzájárulni a fenntarthatósághoz, a gazdaság és a társadalom fejlődéséhez. A verseny első szakasza Magyarországon május végén zárult, ahol a hazai zsűri 23 pályázó 61 műve közül díjazta a legjobbakat. A verseny régiós, záró szakaszában a résztvevő országok első helyezettjeinek médiatartalmát pontozta a többi ország zsűrije, így alakult ki a régiós díjazottak sorrendje.

„Az olyan „célszerű technológiák”, mint a fejlett kommunikációs eszközök és automatizálási rendszerek, a mesterséges intelligencia, vagy az adatelemzés, a hatékonyság, a termelékenység és az innováció motorjai. Jelentőségük azonban túlmutat az ipari, üzleti területen, és nagy hatással van mindannyiunk életére: jobbá teszi például a kommunikáció, a közlekedés és az egészségügy működését. A modern technológiákról és innovációkról szóló minőségi médiamegjelenések így rendkívül fontosak, mivel elősegítik, hogy bárki pontos és megbízható adatokon alapuló, megalapozott döntéseket hozzon az életében. A Siemens nevében ezért szeretnék gratulálni a nyerteseknek, és köszönetet mondani a verseny minden résztvevőjének, amiért hozzájárultak ahhoz, hogy ezeket a fontos témákat közelebb hozzák a nyilvánossághoz” – mondta el Katharina Swoboda, a Siemens közép-kelet-európai régiójának kommunikációs és kormányzati ügyekért felelős vezetője.

 

SOCIAL MEDIA