A Whitereport cross-médiás adatbázis 2011 februárjában indult az első modulokkal, hogy áttekinthetővé tegye a hazai médiapiacot és annak erőviszonyait, a kínálat és a pénz oldaláról.
Először a brit Whitereport cross-media business intelligence modullal bővült, később pedig a Mediaspace.global nemzetközi szakmai közösségi platformmal, amely által globális szereplővé nőtte ki magát, de a munka remote, a csapat nemzetközi, a Whitereport kulcsfigurái változatlanok.
A 11. születésnap alkalmából jelenik meg a Whitereport for Directors születésnapi különkiadása médiapiaci visszatekintéssel és jövőbe mutató guidelinenal, hogy segítse a hazai média-, marketing-, tech- és szabályozási cégek, hatóságok vezetőinek munkáját – írják.
Az elmúlt 11 év
- A top100 médiavállalat esetében a kicsik kisebbek, a nagyok nagyobbak lettek, ha a 2020-as éves nettó árbevételi adatokat a 2011. évihez viszonyítva nézzük. A top100-ba kerüléséhez 2011-ben 321 millió Ft éves árbevétel volt szükséges, 2020-ban már 169 millió Ft-os éves árbevétellel is elég volt
- A legnagyobbak közé bekerült a Google és a Facebook is (becslés), és a nemzetközi központtal Magyarországról működő tévétársaságok is élre törtek. Koncentráltabb lett a piac, a felvásárlások és összeolvadások által a hazai tulajdon arányais nőtt a médiavállalatokban.
A 2020-as évek
- Legutóbb a 90-es évek végén, az ezredfordulón volt olyan mértékű piaci változás, mint a 2020-as években. A COVID-járvány felgyorsította a digitális transzformációt, az e-kereskedelem és a technológiai platformok előretörését. Ezekhez hozzáadódik a médiakínálat, a fogyasztói figyelem és pénz, valamint a hirdetői büdzsék további fragmentálódása, ami minden piaci szereplő számára állandó kihívást jelent. A folyamatos technológiai változások a B2B piacokat is érintik, hírlevelektől a mobilapplikációkon át a metaversig igen széles skálán jelentkeznek újabb megoldások és lehetőségek.
- A fejlődést jelentősen lemaradva követő, de egyre több szabályozási változások az adattudatoság növekedését hozzák. A 3-feles cookiek kivezetését egy új targetálási korszak követi. A világjárvány okozta social distancing után terjedő hibrid munkavégzés, fogyasztási és életmódbeli, valamint médiafogyasztási szokások változásai követik. A digitális világ számtalan előnye mellett az eddig szőnyeg alá söpört problémákkal is szembesít, mint a fake news terjedése, a cross-platform verseny, az adatkezelés, a fiatalok médiaszocializációja, valamint egy új, a konverziós világban felnőtt hirdetői generáció pozíciókba kerülése.