Visszafogottan áraz Kínában a Tesla

Hírek

Érdekes megoldással növelné kínai eladásait az ismert amerikai elektromosautó-gyártó. A kérdés csak az, nem üt-e vissza az árpolitika.

A hazai autógyártást vámrendszerével is támogató országban a Tesla jelentősen visszafogja modelljei árát. Ennek első lépése a nemrég bemutatott csúcsdarab, az S beárazása lehet. Ugyan a 734 ezer jüanos (azaz mintegy 25 millió forintos) ár alatta maradt az előzetes várakozásoknak, mégis az Egyesült Államokban fizetendő másfélszerese – írja a South China Morning Post.

A gyártó azzal védi magát, hogy csak a szállítási költségeket és az elkerülhetetlen fizetnivalókat csapják a számlához, ha pedig ugyanannyit akarnának profitálni, mint odahaza, kétszeres volna az árkülönbség. Ehhez az átláthatóság jegyében csinos kis kalkulációt is mellékelnek, levezetve a pluszköltségek mibenlétét és mértékét. De a szokatlan megoldás másban is támogathatja az amerikai autógyártó marketingmunkáját.

Cégblogjában a Tesla elismeri, ez az árazási stratégia rizikós a számukra, de egyből hozzá is teszik: a cél az, hogy minél jobban kiszolgálják kínai kuncsaftjaikat. Még akkor is, jegyzik meg, ha a csökkentés azt sugallhatja néhány helyi vásárlónak, hogy a kocsi nem olyan értékes, mint riválisai. Merthogy, mint arról nemrégen portálunk is beszámolt, Kínában ma is komoly értékmérő maradt az ár, ha a verseny ilyetén szabadságát gátolja is az állam. Legalábbis azzal, hogy a sorra-rendre korrupció gyanújába keveredő vezetők eseteire hivatkozva mind árgusabb szemmel figyeli az állami és pártkorifeusok luxusköltéseit, ami miatt egyre több prémiumkategóriás kereskedelmi és szolgáltató cégnek kell a forgalom visszaesésével számolnia. Imázs-szempontból megnyugtató lehet a Tesla számára, hogy az egyik népszerű helyi portál közönségszavazásán a 80 ezernyi voksoló 90 százaléka szimpatikusnak találta az elgondolást.

 

 

SOCIAL MEDIA