Az ország egyetlen üzleti showműsorának második évadában is százmilliós összegek úszkáltak a víz felszínén! A vállalkozók, azaz a kishalak, próbálkoztak a mélyvízben megmaradni, de a Cápák nem kímélték őket: van, akinek az üzletébe befektettek, van, akiébe nem. Új Cápalány mutatkozott be, akit empátiájának köszönhetően hamar megszerettek a nézők.
Idén 40 vállalkozó pitch-elt a Cápák előtt. A két évadot tekintve, eddig több mint félmilliárd forintnyi befektetési ajánlat hangzott el a műsorban. Az üzleti showműsor üzleti része azonban a stúdiót követően kezdődik, ahol a felek megállapodnak a részleteket illetően. Mivel ez egy hosszabb és nagyon részletes egyeztetési folyamatot jelent, van, akikkel jelenleg is zajlanak a tárgyalások és akad olyan cég is, amellyel végül nem sikerült megállapodni. A második évadban befektetett vállalkozások több mint a felénél már létrejött a szerződéses viszony, zajlik a közös munka. A legtöbb pénzt idén Tomán Szabina fektette be.
A vállalkozók sokat tanultak az első évadból. Felkészültebbek voltak és jobban ismerték cégük pénzügyi helyzetét, tudták mit akarnak. Sokan előre kinéztek maguknak egy-egy Cápát, ebből lett is többször bonyodalom. Ez a helyzet indukálta azt a rendhagyó esetet, mely most először fordult elő, miszerint az egyik Cápa adáson kívül meggondolta magát és mégis befektetett az egyik üzletbe (Balogh Levente a Pesti Pipi nevű vállalkozásba). De ebben az évadban is volt, aki ugyan pénz nélkül, de egy évig tartó mentorálással távozott (Moldován András ajánlata a Nana’s Fashion tulajdonosának).
Az évad kétségtelenül legsikeresebb vállalkozói azok, akik egy vagy akár több Cápát már maguk mellett tudnak. Lukács Áron (Égboltkép), aki egyedi ajándéktárgyakkal, Laár Györgyi és Giret Fruzsina (Cseppke), akik különleges babaruházattal, Pocsaj Csilla (Tebe), aki a csomagolásmentes üzlettel, Németh Emese (Meska), aki művészeti vállalkozással és Kaczúr Áron (Cleango), aki applikációs autómosó szolgáltatással érkezett a Cápák elé.
Lukács Áron szerint: „mióta Balogh Péterrel dolgozom, egy új országban is piacra léptünk és közösen készülünk, hogy 10 éven belül 100 országot hódítsunk meg”.
A Cseppke tulajdonosai, mióta Tomán Szabinával dolgoznak együtt: „nőtt a forgalom, óriási lett az érdeklődés a termékek iránt, nagyobb raktárra cseréljük a jelenlegit, új weboldalt készítünk és új alkalmazottakat veszünk fel”.
A csomagolásmentes Tebe bolt tulajdonosa, Pocsaj Csilla: „ha tudtam volna, hogy ennyit jelent Szabina jelenléte, 30%-ot is odaadtam volna az üzletből”.
Németh Emesének pedig megduplázódtak a megrendelései „csak és kizárólag szuperlatívuszokban tudok beszélni Szabináról és Leventéről”.
Kaczúr Áron, a Cleango tulajdonosa egyenesen a csillagokig repítette a Cápákat: „a csapatunk eddig is erős volt, de a műsorban kapott erősítéssel másik dimenzióba került a vállalkozás. Határ a csillagos ég! Fantasztikus érzés Balogh Péterrel és Fehér Gyulával együtt vinni a Cleangót”.
A műsor megőrizte stabil nézőtáborát, és megsokszorozta a fanatikus rajongókat. A legszembetűnőbb, hogy a 4-17-es korosztályban, azaz a fiatalok körében megduplázta a nézettséget. A hivatalos közösségi felületeken megháromszorozódott a tábor, a műsor havi átlag elérése 583 000 felhasználó.
A Cápák között stratégiai partnerei, a Telekom és a K&H díjakkal és mentorprogramokkal segítik a műsor vállalkozóit. A Telekom 9 Digitálisan Tettrekész Díjat ad át, a K&H az innováciért díjat pedig a 10 adás 10 jelöltjéből kiválasztott Cseppke tulajdonosai kapták meg, az évadot követően.
Aki szeretne vállalkozásával csatlakozni az üzleti showműsor sikertörténeteihez, annak jó hírünk van, hiszen a Cápák között harmadik évadába már megkezdődött a jelentkezés!