A Samsungtól sosem álltak távol a merész marketingkampányok, de most még magasabbra teszi a mércét a vállalat. Egy okostelefont küld a légkör határára, amellyel a felhasználók egy igazán különleges háttérrel, a Föld bolygóval készíthetnek szelfit. Az Űrszelfi az első kampány, amely Benjamin Braunnak, a Samsung új európai marketingigazgatójának vezetésével valósul meg és a vállalat úttörő filozófiáját, valamint elköteleződését ünnepli amellett, hogy lehetővé tegye a lehetetlent.
A Samsung a világ egyik vezető televízió és mobiltelefon gyártója, amelyhez öt évtized kijelző innovációja járult hozzá, az ívelt televízióktól kezdve a keretmentes kijelzőkön át a kihajtható okostelefonig. Az Űrszelfi az eddigi legambiciózusabb marketingkampány a Samsung történetében, amelyben a merész kommunikációban szerzett szakértelem és az elmúlt ötven év tapasztalatai által vezérelt innovatív megoldások varázsolják el a fogyasztókat egy földön kívüli küldetés keretében.
„A Samsung kijelzői világszerte lenyűgöző élményeket nyújtanak a felhasználóknak, a #SpaceSelfie pedig a megfelelő kampány arra, hogy ezeket minél szélesebb körben megmutathassuk. Lehetővé tesszük, hogy bárki felküldhesse képét az űrbe” – mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketing vezetője.
A kampány megvalósításához kivételes logisztikára volt szükség. A Samsung Galaxy S10 5G készüléket egy fél kosárlabdapálya nagyságú, magas nyomású, nagy magasságú ballonrendszer repíti a sztratoszférába. A közel 20 kilométeres magasságban a telefont egy egyedi tartószerkezet biztosítja, hogy a beküldött szelfik megkaphassák a valós idejű, űrbéli hátteret.
A technológia működtetése az űr határán nem egyszerű feladat, és a telefon sztratoszférába juttatása sem az egyetlen innovatív része a tervnek. Az Űrszelfi küldetéshez a vállalat nem használ ATL kommunikációs eszközöket, a kampány ezek helyett a modern szerzett médiára és az influencer központú csatornákra támaszkodik. Az Űrszelfi küldetés több híres európai és magyar influencerrel indult el Európában, köztük a népszerű modell, színésznő és filantróp Cara Delevingne közreműködésével. A véleményvezérek különleges űrbéli csomagban kapták meg saját Samsung Galaxy S10 készüléküket és meghívójukat az Irányítóközpontból. Ebben a vállalat sztratoszférába szóló meghívóját találták, hogy az elsők között lőhessék fel a képüket az űrbe.
Miután mindannyian elkészítették azt a szelfit, amelyet érdemesnek tartanak az űrutazásra, az influencerek beharangozó videókkal és első kézből származó tartalmakkal bátorítják európai követőiket arra, hogy ők is látogassanak el az Irányítóközpontba és regisztráljanak a saját űrszelfijükért. Egy kis szerencsével a feltöltött képet továbbítják a Samsung sztratoszférában repülő rendszerébe, majd az első, földi telefonokra visszaérkező űrszelfiket október 23-án egy exkluzív parti keretében mutatják be az új Samsung KX élményközpontban, a londoni Coal Drops Yardon.
A kampány alapjait a vidám, eredeti, kreatív és személyes tartalmak adják, ezért a Samsung több nagy ügynökséggel dolgozik együtt a lehető legnagyobb hatás elérése érdekében. A BBH a Samsung csapatával közösen dolgozott a lead stratégián, a kreatív fejlesztésen és a kivitelezésen pedig produkciós partnereivel, a UNIT9-al és FlightLine Films-zel működött együtt. A FleishmanHillard Fishburn segített a szerzett média és az influencer aktivitások megszervezésében, az influencerekkel való tárgyalásokat a Publicis Sport & Entertainment végezte, míg a fizetett média jelenlét a Starcom csapatának segítségével valósul meg.