Újságíró Akadémiát indít az SZTNH

Hírek

A szellemitulajdon-védelem az elmúlt évtizedekben nem kapott megfelelő figyelmet, így a sajtóban is kevesen foglalkoznak rendszeresen a témával. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) ezen kíván javítani egy olyan, újságíróknak és médiaszakos hallgatóknak szóló képzéssel, amelynek keretében megismerhetik, milyen gazdasági és társadalmi hatásai vannak a szerzői- és iparjognak, miként segíti a vállalkozásokat a kutatás-fejlesztés minősítés vagy éppen arról, hogy tör előre az IP (Intellectual Property) a nemzetközi cégek értékében – írják.

 

Az SZTNH új programjának célja, hogy a hazai újságíró társadalmat érzékenyítse, valamint edukálja a szellemitulajdon-védelmet illetően. Nem titkolt cél, hogy az így bevont újságírók otthonosabban mozoghassanak ebben a világban, többet foglalkozzanak a témával, gyakrabban írjanak az IP gazdasági hatásairól, a nemzetközi trendekről vagy éppen csak egy-egy jelentős találmány, védjegy történetéről.

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a képzést a magyar újságírók és a médiaszakos egyetemisták körében hirdeti meg: így nem csak a gyakorló újságírók juthatnak hasznos tudáshoz, hanem már azok is, akik később fognak majd elhelyezkedni a szakmában.

A képzés során a résztvevők azokat az újságírói szempontból fontos összefüggéseket, érdekességeket ismerhetik meg, amelyek kontextusba helyezik a területet más gazdasági és közéleti témákkal kapcsolatban (például milyen előnyökkel jár egy vállalkozás számára, ha vannak oltalmai; milyen adókedvezmények járnak a kutatás-fejlesztési tevékenység után; mit véd a szerzői jog; mire érdemes szabadalmat, használatiminta- vagy designoltalmat igényelni), hogy Magyarország és Európa hogy áll világviszonylatban, valamint a múltról is árnyaltabb képet kapnak régi védjegyeken, találmányokon keresztül. Minderről részben a hivatal munkatársai, részben a szellemitulajdon-védelemben jártas szakemberek, részben pedig gazdasági szereplők beszélnek majd – teszik hozzá.

A képzés két részből tevődik össze: első fele online, a második pedig jelenléti oktatás keretében zajlik.

 

SOCIAL MEDIA