A kis- és közepes biztosítók kategóriájában a Signal Iduna második éve, míg a nagy biztosítók között az Aegon immár harmadik éve őrzi Az év ügyfélbarát biztosítója” díjat.
A közönségszavazásán mintegy 280 ezer értékelés érkezett mintegy 40 ezer ügyféltől, melyek alapján a nagy biztosítók közül az Allianz és a K&H, míg a kis- és középkategóriában a Wáberer és a Genertel biztosítók szereztek további dobogós helyeket.
A Napi.hu beszámolója szerint az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan 3,4-es értékre osztályozták. Ezen belül a nagy biztosítók átlaga 3,41, míg a kisebbeké 3,32 volt. Az eredményeket ismertetve Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. Folyamatosan javulnak az osztályzatok: két éve még 3,22 volt az átlag, amely tavaly már 3,35-re emelkedett.
A válaszadók a legelégedettebbek az egyes biztosítók termékkínálatával (3,49), illetve az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (3,47). Vélhetően az eleve negatív kontextusnak is köszönhető, hogy a kárrendezés folyamata kapta a legalacsonyabb osztályzatot (3,27), és hűséges ügyfelek pozitív megkülönböztetését is sokan hiányolják (3,28).