Új webshop a Praktikertől

Hírek

A teljesen új fejlesztést a megváltozott fogyasztói igények, a gyorsan bővülő e-kereskedelem és a modern marketingeszközök integrálása indokolta.

Praktiker webshopos forgalma folyamatos növekedést mutat, 2015-hez képest megduplázódott az értékesítés, így éves szinten az e-kereskedelemből származó bevétel már egy önálló kisebb alapterületű áruház forgalmának felel meg. Az országos adatok szerint az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a – a magyar barkácslánc e-szegmense az országos átlagnál is dinamikusabb növekedést produkált. Az online vásárlások kosárértéke 2,5-3 szorosa az offline-nak. A Praktiker a hazánkban működő barkácsáruházak közül elsőként nyitott olyan internetes áruházat még 2009-ben, ahol nemcsak az akciós prospektus volt elérhető, hanem a teljes áruválaszték, és akár házhoz is szállították a kiválasztott termékeket. A webshop tervezését és programozását kizárólag magyar informatikai szakemberek végezték a Praktiker számára.

„A webáruház újjáépítését, újragondolását a vásárlók magasabb szintű kiszolgálásának, illetve a modern e-kereskedelmi és online marketing eszközök beépítésének igénye generálta. Webshopunk nem a régi oldal egy megújult változata, teljes mértékben az alapoktól építkezve alakítottuk ki az e-kereskedelmi csatornánkat” – mondta Hallgat László, a Praktiker Kft. webshop vezetője. Az új portál mobilra is optimalizált, s intelligens, a vásárlók szokásaihoz igazodó keresőt kapott. Emellett a termékekről több képi, videó és szöveges információt érhetnek el használói. Ezzel párhuzamosan a logisztikai rendszer és a kiszolgáló háttér is teljes átalakításon ment keresztül. A megszokott házhoz szállítási módokon felül egyre több fix pontos átvételi módot is kínál a Praktiker országszerte.

Az e-kereskedelmi szolgáltatások, de a hagyományos áruházi értékesítés során is stratégiai szinten tervez a Praktiker az új online eszközrendszerrel. A rövidtávú terveik között további kiemelt fejlesztések is várhatók: a jövőben ingyenes wifi lesz elérhető a hazai üzletekben, hogy ennek segítségével megvalósuljon a webshop és az offline tér összeköttetése. Egy termékinformációs, tájékozódást és üzleten belüli navigációt segítő, valamint a törzsvásárlói rendszert is kezelő mobil alkalmazásrendszert is terveznek fejleszteni a jövőben, hogy még több élményt adjon a vásárlás, s egyszerűsödjenek a folyamatok.

„A Praktiker célja, hogy folyamatosan növelje e-kereskedelmi részarányát a vállalati árbevételében. Online vásárlóink zöme a fiatalok, valamint a „csináld magad” szellemében felújítók közül kerül ki. Az online technológiák alkalmazása nélkül ezeket a célcsoportokat nem érnénk el hatékonyan, pedig 2014-ről 2015-re mintegy 15%-kal költöttek többet egy-egy vásárlás alkalmával a webshopban vásárlók, míg ez a szám erre az évre 30%-ra emelkedett” – tette hozzá Hallgat László.

Jelenleg a közel 40 ezer terméket kínáló Praktiker webshopban a húzó termékkörök a bútorok, a fürdőszobabútorok, a fürdőszoba berendezések, a zuhanykabinok, a csempék, az ajtók, ablakok, a medencék és a kandallók. A termékkínálattal kapcsolatosan több újítás történik hamarosan: az egyik a II. osztályú vagy kiárusítás alatt lévő termékek megjelenítése „outlet” jelleggel. Ez néhány héten belül elérhető lesz a felületen. Ezen túl nagy reményt fűz a Praktiker a beszállítók teljes katalógusainak feltöltéséhez is, azaz lényegében a webshopon szereplő kínálat jóval szélesebb lesz, mint az áruházban elérhető. A tervek szerint rövidtávon 5 ezer cikkelemmel bővülhet az online kínálat a lakberendezés, az otthonszépítés, a felújítás, a kertészet és a hobbi kategóriában.

SOCIAL MEDIA