Az RTL Klubon hamarosan indul a Cápák között második évada, mely Magyarország egyetlen üzleti showműsora. A már jól ismert show vadonatúj Cápája Tomán Szabina, a sikeres üzletasszony, aki 15 év modellkarriert követően már 8 éve építi saját vállalkozását. A Toman életmódprogram megalkotója, az egészséges és fenntartható fogyás elkötelezett szószólója amellett, hogy nagyívű karriert épített, két gyermek édesanyja. A műsorvezető személye nem változik: Kovalcsik Ildikó, azaz Lilu tartja kezében a műsort.
Az első évadból megismert Cápák (Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke, a PepsiCo termékek forgalmazója, Balogh Péter, angyalbefektető, a Baconsult Kft. ügyvezetője, Fehér Gyula, a Ustream alapítója, az Oktogon Ventures befektető cég elnöke, Moldován András, a Mangal Ilona Sertáshizlalda Kft., a Jack’s Burger Étteremlánc, valamint az Animalsoft Állattenyésztési szoftver-fejlesztő cég tulajdonosa) mind készen állnak, hogy újra „körbeúszhassák” a vállalkozókat és döntést hozzanak arról, hogy kibe érdemes belekóstolni
Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója a műsor indulásával kapcsolatban kiemelte, hogy a Cápák között első szériája a tavalyi év egyik legnagyobb sikere volt. Egy régi terv vált valóra a formátum honosításával, ami sikerrel zárult. Saját sávjában a legnézettebb műsorként futott, népszerűségét jól mutatja, hogy idén több mint kétszer annyi vállalkozó jelentkezett, mint egy évvel korábban, hogy a Cápák előtt pitch-elve mutassák be terméküket, üzleti tevékenységüket.
Máté Krisztina, a műsor gyártócégének producere a külföldi szériák sikereit emelte ki: az Egyesült Királyságban a 17. évadán van túl a formátum, ahol eddig több mint 170 millió fontot fektettek be. Az első magyar évadban 35 cég szerepelt, a befektetésre érdemesnek vélt vállalkozások mintegy 300 millió forint értékben kaptak ajánlatokat.
Varró Szabolcs, a produkció kreatív producere a Cápák között üzleti showműsor jellegét fejtette ki, ami alapján a műsor több szempontból is érdekessé válik: akiket a business érdekel, azok megtalálják benne az üzleti jelleget, hiszen itt – hiánypótló jelleggel – bemutatásra kerül, hogy milyen a jó és a rossz pitch. Akiket pedig az emberi történetek érdekelnek igazán, azok is megtalálják benne a szórakoztató pillanatokat, például egy izgalmas Cápa-reakcióban, egy érdekes személyes sztoriban vagy Cápa és „kishal” kapcsolatának alakulásában. A kreatív producer szerint a jó műsorhoz Magyarországon adottak a feltételek: nagyszerű Cápák, rámenős vállalkozók. A Cápák tavaly bebizonyították, hogy üzletileg rátermettek, érdekesek és felkészültek, a vállalkozók pedig idén is azon lesznek, hogy bebizonyítsák nekik, hogy az ő üzletük a legjobb a világon.
A műsor kiemelt stratégiai partnereként Kökény Roland, a K&H Bank KKV szegmens marketing vezetője a következőképpen értékelt: „Több mint 110 ezer vállalkozói ügyfelünket jól ismerve azt látjuk, hogy a cégek folyamatosan keresik a fejlődési lehetőségeket, ez a jelenlegi egészségügyi helyzetben különösen igaz. Nekünk pedig az a célunk, hogy a klasszikus banki szolgáltatásokon túl részesei legyünk a vállalkozói élet körforgásának, igaz ez a sikerekkel teli, felfelé ívelő gazdasági időszakokban és a nehézségekkel tarkított periódusokban egyaránt. Mindig a cégek igényeihez igazodva, velük együtt gondolkodva próbáljuk segíteni őket, hogy megtalálják saját útjukat és sikeres vállalkozássá váljanak. Ehhez kaphatnak szakmai támogatást a 4 évvel ezelőtt indított K&H Bank: üzletet ide! vállalkozásösztönző programunkon keresztül, amely program szellemiségében nagyon jól összepasszol a Cápák között műsorral. Így az első széria után idén is úgy döntöttünk, hogy a K&H Bank továbbra is pénzügyi mentorként segíti a Cápák között versenyzőit. Bízunk benne, hogy a műsor által átadott szakmai tapasztalatunkkal ebben a vállalkozások számára oly nehéz időszakban is hatékony támogatást nyújthatunk mind a műsorba jelentkezőknek, mind pedig az éppen a vállalkozásukat tervezgető nézőknek.”
„A tavalyi évhez hasonlóan idén is lesz K&H Bank az innovációért különdíj. A kiválasztott vállalkozó a műsor befejeztével egy 1 millió forintos mentorporgramot nyer, melynek keretében a K&H szakértői támogatják majd ötlete vagy vállalkozása további fejlesztését, hozzásegítve ezzel a további sikerekhez” – tette hozzá Kökény Roland.
A Magyar Telekom az idei évadban is stratégiai partnere lesz az innovációra nyitott kkv-kat támogató Cápák Között programnak, és az idén is elismeri és díjazza a digitalizációra nyitott vállalkozókat a Digitálisan Tettrekész Díjjal. A díj egyik új, fontos eleme, hogy a díjazottak digitális mentoring program keretében szakmai segítséget is kapnak a Telekomtól terveik megvalósításához. Most, amikor sokan távmunkában tudnak csak tovább dolgozni, amikor az ügyfelekkel, beszállítókkal való kapcsolattartás sem valósulhat meg másként, csak digitális eszközökkel, különös jelentőséget kapnak azok a célok, amelyek miatt a Magyar Telekom ismét a műsor mögé áll.
„Magyarországon rohamosan növekszik azoknak a vállalkozásoknak a száma, amelyek felismerik a digitalizációban rejlő előnyöket. A Cápák között című műsorban minden bizonnyal sokan fogják képviseltetni magukat közülük”– mondta Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatója. – Nemcsak a kezdő lépéseket tanuló vállalkozások érezhetik most megszólítva magukat. A digitalizáció egy olyan folyamat, amelyben mindig lehet még hatékonyabb módszereket találni, egyszerűsíteni, tovább fejlődni – bármilyen iparágban”.
Kiemelte: a Telekom társadalmilag releváns márkát kíván építeni, amelynek része, hogy a kkv-k számára is megmutatja, hogy megfelelő tettrekészséggel párosulva a digitális megoldások előrébb viszik vállalkozásukat. Adott helyzetben a túlélésüket biztosíthatja, hogy képesek fenntartani az üzletmenetük folytonosságát. A Telekom által üzemeltetett HelloBiznisz oldalon máris rengeteg tippet, hasznos információt találnak azok a vállalkozások, amelyek a rendkívüli időszakot a digitális átállás felgyorsítására szeretnék felhasználni.
Iski István, a Magyar Telekom SoHo-SMB Experience Unit vezetője, videóüzenetében hangsúlyozta: „A vállalkozások költséget takaríthatnak meg, hatékonyabbá tehetik a működésüket és az ügyfélkiszolgálásukat, javíthatják a vásárlói élményt a digitalizáció révén. Az egész ország válságtűrő, munkahelymegtartó képessége szempontjából is nagy jelentősége lesz annak, hogy a vállalkozások mennyire lesznek képesek átállni a digitális működésre. A Magyar Telekom számára kiemelten fontos annak bemutatása, felismertetése, hogy a digitális az egyszerűbb vagy akár az egyetlen út és célja, hogy támogassa ebben a kis- és középvállalkozásokat.”
„A BMW Group és ezen belül is a BMW márka számos alkalommal vállalt kezdeményező, úttörő szerepet több mint 100 éves története során, mellyel aktívan alakította az iparág vagy egy adott technológia fejlődését. A Cápák között című tv-show tavalyi indulásánál is új lehetőséget meglátva álltunk támogatóként a produkció mellé. A döntés sikeresnek bizonyult, hiszen a Cápák között új adással indul idén, így a BMW Group Magyarország folytatja a partneri együttműködést. A vállalat több, fenntarthatóságot és előremutató technológiát szimbolizáló plug-in hibrid modelljével – többek között a BMW 530e-vel támogatja a műsort, mely videókban, kisfilmekben és promóciós anyagokban is megjelenik majd. Az üzleti prémium szegmens kiemelkedően sikeres szereplője megújult, negyedik generációs akkumulátorral több mint 60 km megtételére képes elektromos üzemmódban és akár xDrive összekerékhajtással is elérhető, így tökéletesen illik az RTL Klub start-up-okat, üzleti vállalkozásokat felkaroló sorozatához” – mondta el Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője az együttműködés kapcsán.
Hogyan kerül a Számlázz.hu, egy online számlázószoftver a Cápák közé? Stygár László, a Számlázz.hu alapítója és szolgáltatásfejlesztési vezetője szerint: „A kármilyen kicsi hal valaki a vállalkozás világában, vagy éppen akármilyen hatalmas: ha megy az üzlet, ha dübörög a biznisz, egy feladatot mindenképp el kell végeznie: számláznia kell. Ebben segít a Számlázz.hu azoknak az ebihalaknak, repülőhalaknak és nagyhalaknak, akik beúsznak a cápák közé – hiszen számlázni muszáj, és ezt a legkönnyebben velünk tehetik meg. Bár ma már közel 200 000 vállalkozás számlázási igényét szolgáljuk ki, 15 éve mi is olyan bizonytalan kis halak voltunk, mint azok a vállalkozók, akik most belépnek a rivaldafénybe a cápák közé. Ezért jöttünk a Cápák Között műsorba – hogy lehetővé tegyük ezeknek a kishalaknak és nagyhalaknak, hogy azzal foglalkozzanak, amit szeretnek, és amihez igazán értenek (vagyis a vállalkozásukkal), ne pedig az idegőrlően unalmas adminisztrációval.”
A műsor további szakmai partnerei: Forbes Magyarország, FIVOSZ (Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége), BOKIK (Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara), Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, iCentre, Bridge Budapest.