Az új stratégiát a „Taste the Feeling” kampány közvetíti világszerte.
Marcos de Quinto, a The Coca-Cola Company marketingigazgatója jelentette be az új, globális, „egy márka” stratégia indulását, amely először egyesíti a Coca-Cola márka égisze alatt a termékcsalád többi tagját, a Coca-Cola Light/Diet Coca-Colát, a Coca-Cola Zerot és a Coca-Cola Life-ot. Az „egy márka” stratégia a védjegy alá tartozó többi márkára is kiterjeszti az eredeti Coca-Cola globális értékeit és vonzerejét, egyben lehetőséget nyújt a fogyasztóknak, hogy az ízlésüknek, életstílusuknak és étrendjüknek megfelelő Coca-Cola terméket választhassanak.
Az új stratégia a világméretű „Taste the Feeling” kampányban valósul meg, amely a mindenki számára átélhető történetmeséléssel és a hétköznapi pillanatok bemutatásával teremt kapcsolatot a fogyasztókkal világszerte. A kreatív koncepció a terméket állítja a középpontba, és a Coca- Cola fogyasztásának az élményét és szimpla élvezetét ünnepli.
Az idei évtől kezdve a „Taste the Feeling” kampány az összes piacon látható lesz, és számos kampányelemet foglal magában, úgy mint:
- 10 reklámfilmet
- 100+ kampányfotót
- új vizuális identitás rendszert
- új kampányzenét és audioszignált
- megosztható és testreszabható, interaktív digitális alkalmazást
A kampány arculati megjelenése a márka alapelemeiben gyökerezik – a jellegzetes spenceriánus kézírásban, a piros korongban, az ikonikus üvegpalackban –, és modern felfogásban a termék fogyasztásával átélt pillanatokat helyezi a középpontba.
A cég tíz ügynökség kreatív koncepciójából végül a Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo és Oglivy & Mather New York ötleteit fogadta el. Valamennyi reklámfilm végén megjelenik az egész Coca-Cola termékcsalád az ismert arculati elem, az újragondolt, piros Coca-Cola korong alatt.
„A mindenki számára átélhető pillanatokkal és az egyszerűen befogadható történetmeséléssel minden fogyasztónkhoz szeretnénk szólni. Ugyanazokat a kreatív anyagokat és reklámfilmeket fogjuk használni Japántól kezdve Olaszországon át Mexikóig az egész világon” – mondta Rodolfo Echeverria, a vállalat globális kreatív és digitális megoldásokért felelős alelnöke.
A vezető tévéreklám a „Himnusz” („Anthem”, Mercado-McCann) lesz. A reklámfilm zenéje egy teljesen új dal, ami kifejezetten ehhez a kampányhoz készült „Taste the Feeling” címmel. A zeneszerzésben és annak produkciós munkálataiban a Music Dealers volt a Coca-Cola partnere. Bizonyos területeken a londoni születésű, de Ausztráliában nevelkedett, feltörekvő énekes, Conrad Sewell előadásában lesz hallható a kampányhimnusz, aki debütáló „Firestone” című albumára is feltette azt. A kampánydal elemeiből épül fel az új audioszignál is, ami a Coca-Cola-ivás hangjait igyekszik visszaadni a kupak felpattintásától kezdve a pezsgésen át az íz élvezetéig. Az audioszignált az egész kampányban használják majd.
A Coca-Cola és Avicii között 2014-ben kezdődött együttműködés ebben a kampányban is folytatódik. Avicii készítette a „Taste the Feeling” kampánydal remixét, ahogy a labdarúgó Európa bajnokságra és az olimpiai játékokra készített variációkat is.
A kampányhoz Guy Aroch és Nacho Ricci neves divatfotósok több mint 100 kampányfotót készítettek, amelyeken különböző földrajzi helyekről származó embereket örökítettek meg teljesen hétköznapi élethelyzetekben, amint épp jéghideg Coca-Colát isznak. A képek a nyomtatott hirdetéseken kívül a kültéri és bolti reklámokban, valamint a digitális médiában lesznek láthatóak.
Hangsúlyos kampányelem lesz a megosztható és testreszabható, interaktív digitális alkalmazás is, ami a „Taste the Feeling” himnusz aláfestésével a Coca-Cola fogyasztás pillanatait megörökítő GIF-sorozatból áll. A felhasználók közvetlenül a globális mikroszájtról választhatnak GIF-eket, amit az aktuális érzéseiknek megfelelően személyre szabhatnak és megoszthatnak az általuk választott közösségi platformokon a #TasteTheFeelinghashtaggel.