A napokban érkezik meg a magyarországi márkakereskedésekbe az ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával szerelt Toyota Corolla Cross, valamint a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromos autónak fejlesztett modellje, a bZ4X, de már rendelhető a Proace City kisméretű áru- és személyszállító és a Proace nagyméretű áru- és személyszállító család akkumulátoros elektromos változata is.
Ezzel párhuzamosan az idén bemutatkozó első akkumulátoros elektromos Lexus, a kisméretű UX crossover és az első plug-in hibrid elektromos Lexus, az NX közepes méretű SUV után hamarosan megérkezik a kétféle öntöltő hibrid elektromos és egy plug-in hibrid elektromos hajtással is rendelhető Lexus RX nagyméretű SUV, valamint az első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett Lexus, a nagyméretű SUV RZ is. Eközben Shanghaiban leleplezésre került a Toyota bZ almárka egyelőre csak Kínában forgalmazni tervezett második modellje, a bZ három, míg Los Angelesben a vadonatúj plug-in hibrid elektromos Prius mellett lehullt a lepel a bZ Compact SUV Concept tanulmányautóról, amelyből hamarosan sorozatgyártásra érett változat is várható.
A vállalat világszintű elnöke, Akio Toyoda egy évvel ezelőtt 2030-ig harminc akkumulátoros elektromos modell bemutatását ígérte a már korábban bejelentett öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellinvázión felül, a Toyota és Lexus pedig sorban szállítja is az ígért modelleket, ráadásul, szemben sok versenytársával nem csupán a kínálatában szerepelteti őket, hanem eladási zömét is az elektrifikált autók teszi ki.
Mi várható a következő években?
Alig három év múlva, 2025-re a Toyota tervei szerint éves szinten világszerte minimum 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesít majd: ez 2021-ben 2,2 millió körül volt. Ezzel párhuzamosan a mostani negyven körüli darabszámról hetven fölé nő a részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus modellek száma, és az autógyártó kínálatában nem szerepel majd egyetlen olyan modell sem, amely ne lenne valamint elektrifikált meghajtással.
Hogy áll majd a vállalat az évtized végén?
2030-ra a Toyota éves szinten minimum 8,8 millió részben vagy teljesen elektromos autó értékesítésével számol, amiből minimum 3,5 millió darab lesz zéró emissziós. Utóbbi drasztikus, 3,5-szeres növekedést jelent a 2019 végén megfogalmazott célokhoz képest, a Toyota ugyanis akkor még csupán 1 millió zéró emissziós járművel kalkulált 2030-ra. Ezzel párhuzamosan a japán autógyártó célul tűzte ki, hogy az évtized végére a Lexus márka eladásai Európában, Észak-Amerikában és Kínában 100%-ban akkumulátoros elektromos modellekből álljon.