Eredményes évet zárt a 20 áruházat működtető Praktiker, hiszen nem csak áruházi forgalma, de a webshopja is kétszámjegyű növekedést ért el az előző évhez képest. A barkácslánc tovább folytatja áruházainak modernizálását.
57,1 milliárd forintos árbevételt ért el a Praktiker 2018-ban, az előző évi 47,8 milliárddal szemben, ez mintegy 20 százalékos bővülést jelent. A 20 áruházat működtető lánc alkalmazottainak száma is nőtt, jelenleg mintegy 1500 embernek biztosít munkát a Praktiker. A webshop forgalma a kasszán átmenő forgalom 7 százalékát teszi ki, ami újra két számjegyű emelkedés 2017-hez képest. A Praktiker mintegy 300 beszállítóval dolgozik, a hazai vállalkozások aránya elérte a 80 százalékot. A 160 milliárd forintosra becsült barkácsszektorban a Praktiker a második legnagyobb áruházlánc.
„Az 1998-as piacra lépése óta a legjobb évét zárta a Praktiker Magyarországon, ami jól mutatja, hogy az új tulajdonossal, a Wallis Csoporttal közös üzleti stratégiánk hatékony. A piaci környezet kedvező, hiszen az elmúlt években jelentősen megnőtt a vásárlási kedv, amely a módosított és kiterjesztett családtámogatási rendszernek, a kedvező banki finanszírozási lehetőségeknek, másrészt a Praktiker által jelentősen átalakított és kibővített árukínálatnak köszönhető” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.
A Praktiker 2018-ban jelentős összeget költött egyes áruházainak modernizációjára, új polcrendszerek és árukínálati struktúrák kialakítására. Az első tapasztalatok visszaigazolják a Praktiker várakozásait: ahol megtörtént a modernizáció, egyértelműen nőtt az áruház forgalma is. A szortiment jelentős része is megújult.
„Egyértelműen érzékelhető, hogy a barkácsáruházak klasszikus kínálata mellett nőtt a kereslet a lakásdekoráció és az otthonszépítés termékei iránt is, és egyre többen keresik a közép- és magasabb árfekvésű, minőségi termékeket is.” – hangsúlyozta Szita Mária, a Praktiker beszerzési igazgatója.
A Praktiker 2023-ig az összes üzletét szeretné felújítani, hogy minél hatékonyabban működjenek az üzletegységek, s valódi élményt jelentsen a vásárlás az egyre igényesebb hazai fogyasztóknak. Ez összesen mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet jelent.
„Fejlődésünk alapvetően arányos minden árucsoportban, kiugró teljesítményt a hideg- és melegburkolatok terén értünk el, illetve markáns növekedés tapasztalható a világítás, a festék és impregnáló szerek esetében.” – mondta Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója. Hangsúlyozta: a Praktiker a klasszikus áruházi értékesítés mellett jelentősen szeretné növelni az internetes és a nagyvásárlói programból származó bevételeit, ennek megfelelően folytatja a webshop optimalizálását, illetve munkatársak továbbképzését.
„2019-től a megváltozott munkaképességű és a fogyatékkal élő emberek integrációjára is fókuszálunk. Szorosan együttműködünk a Kapcsok Alapítvánnyal, mivel hiszünk abban, hogy azok a gyerekek, akik valamilyen speciális nevelési igénnyel bírnak, úgy válhatnak a jövő teljesértékű munkavállalóivá, ha minél nagyobb hangsúlyt fektetünk a képzésükbe, fejlesztésükbe. Mindez a Praktiker hosszútávú gondolkodását mutatja, valamint azt gondolkodást, hogy hisszük és tudjuk, hogy ma kell a gyermekek és a szakképzés tekintetében közösen tennünk ahhoz, hogy képzett és motivált munkavállalóink legyenek a jövőben” – mondta Márton Katalin, a Praktiker HR vezetője.