Töltsük együtt – a Soproni márka evolúciója

Márkaépítők Közössége

Május 25-én telt házzal rendeztük meg a Publicis palotában a Branding/rebranding az FMCG szektorban című konferenciánkat. A következő hetekben rövid összefoglalókat közlünk az összes prezentációról. Ma Németh Blanka prezentációjának az összefoglalóját közöljük a Soproni márka evolúciójáról. 

Németh Blanka

„Hogyan tud fejlődni, de mégis hű maradni magához egy márka?” – tette fel a kérdést az előadó. Sopronban 1895 óta készül sör, és bár az eltelt több mint 125 évben rengeteg dolog változott, vannak értékek, amelyekhez ragaszkodnak. Tisztelik a tradíciókat, söreiket a legnagyobb szakértelemmel, lehetőleg hazai alapanyagok felhasználásával készítik el, de fontos értékük a változás is. Büszkék az eddig megtett útra, de a folyamatos fejlődés is a márka DNS-ében van. Ha az értékekhez hűek vagyunk, akkor konzisztensen építhető a márka.

A Soproni ugyanolyan értékes a HEINEKEN Hungária számára, mint a nemzetközi márkák. A vállalat globális stratégiájának része, hogy minden piacon összefogja az erős helyi és a globális márkáit.

A Soproni történetében voltak pillanatok, amelyek inkább a rebrandingről, mint a folyamatos evolúcióról szóltak, de az utóbbi hat-hét év már egyértelműen az evolúció korszaka.

A Soproni reklámjai megmaradtak az emberekben: ma is mindenki fel tudja idézni a Kalapos figurák spotjait, majd a Sörbarátokat, aztán jött a Nemzeti büszkeség, amiből kinőtt a Nemzeti optimizmus. Utána rövid ideig egy nemzetközi adaptációval mentek tovább, majd 2016-ban bevezették az „Ami közös bennünk” platformot. Itt is a fogyasztóikból indultak ki, akik úgy érezték, egy ennyire széttagolt és széthúzó társadalomban, ahol a mindennapok is nehezen mennek, együtt azért képesek vagyunk a saját balsorsunkon is nevetni. Megmutatták, hogy mennyi minden közös van bennünk, de igyekeztek elszakadni a megszokott kliséktől, a sárga villamos, anyám tyúkja, mákos guba kombinációtól. 2020-2022 között a „Hétköznapi szuperképességek” témáját bontották ki.

Tavaly májusban született meg a „Töltsük együtt” platform, amelyben azt kutatták, miért mondunk folyton nemet, miért halogatunk, miért nem csinálunk dolgokat. A platform azt sugallja, hogy kifogások keresése helyett találjuk meg azokat a pillanatokat, amelyekből erőt tudunk meríteni a hétköznapokra. Az előadó végül levetítette a legújabb reklámjukat, ami a platform alapüzenetét adja át: mi magyarok szeretünk összejönni. Töltsük együtt, hiszen a Sopronink is együtt a legfinomabb!

 

SOCIAL MEDIA