Tibi atya dobozos fröccsöt dob piacra

Hírek Kiemelt

Versenytársat kapott a dobozos sör – itt van a dobozos fröccs. Ha sört lehet dobozból inni, akkor fröccsöt miért ne lehetne? Hamarosan rajtol az idei nyár egyik legnagyobb slágere: a dobozos változat. Hamarosan piacra kerül Tibi atya legújabb fejlesztése, a dobozos fröccs, amely – bár egyelőre várhatóan nem lesz vetélytársa a hasonló kiszerelésű söröknek – minden bizonnyal jót fog tenni a hazai bor- és fröccskultúra népszerűsítésének.

Az 1,3 millió Facebook-követővel rendelkező Tibi atya tanácsa egyszerű: ne azért idd, mert menő, hanem azért, mert nincs jobb! A fröccs ma már nem a talponállók vagy a vizsgára készülő egyetemisták nagy kedvence, hanem – ahogy azt számos nemzetközi példa mutatja – olyan modern és közkedvelt frissítő ital, amelyet magas fokon is lehet csinálni, első osztályú alapanyagokból, minőségi csomagolásban kiszerelve.

A terméket fejlesztő szakemberek számára a bor kiválasztásánál az volt a legnagyobb kihívás, hogy úgy kerüljön prémium minőség a dobozokba, hogy az ne mozdítsa meg a középkategóriás értékesítési árat. „Nem célunk, hogy a fröccs iránt nyitott fiatalok csak egyszer kóstolják meg a Tibi atya fröccsét, sőt éppen ezzel ellentétesek a terveink: azt szeretnénk, ha olyan minőséggel találkoznának, amely meggyőzné őket arról, hogy mostantól csak ezt érdemes vásá1rolni” – nyilatkozta a márka egyik tulajdonosa, Tóth Máté. „Rengeteg tételt megkóstoltunk, mire a kiválasztott boralapok mellett döntöttünk. Azonban semmi sincs „kőbe vésve”: a jelenlegi arányok még változhatnak a jövőben” – tette hozzá a Humbák Művek egyik alapítója.

Az üzleti célok között pedig nem a bárok és éttermek meghódítása az elsődleges cél, hanem a kereskedelmi szegmens kiszolgálása. (A kocsmák és a szórakozóhelyek nem jelentenek üzleti potenciált: azokon a helyeken ugyanis a legtöbben – a ház borából és szódából – saját ízlésüket legjobban kiszolgáló aránnyal elkészített italt kérik.)

Bár nem lehetetlen, hogy idővel számos étterem itallapjára is felkerüljön Tibi atya itala, most mégis a boltokban való elérhetőség megoldása a prioritás. Ezzel úgy tűnik, most nincs is gond: a dobozos fröccs ugyanis hamarosan a jobb trafikokban, boltokban, a Lidlben, és számos nemzetközi szupermarket polcán is elérhető lesz.

Technikai információ

A gyümölcsös, friss, illat- és ízvilágú, közepesen hosszú ízű, könnyedebb fehérbor fele-fele arányban olaszrizlingből és sauvignon blancból készül, az intenzív illatú, friss, gyümölcsös, málnára, szamócára emlékeztető, telt, kerek, gyümölcsös ízvilágú rozébor társának összetevői pedig kékfrankos 35%, pinot noir 23%, merlot 18%, kékoportó 12%, blauburger 7%, zweigelt 5%.

Négy érdekesség, amelyet egészen biztosan érdemes tudni a Tibi atya által mostantól dobozos formában kínált, bor és szódavíz keveréséből alkotott italról:

Egy legenda szerint 1842. október 5-én Fáy András fóti pincéjébe készült el a legelső fröccs Jedlik Ányos találmányaként – amelyet németesen spriccernek neveztek el.

A bor-szóda keverék magyar elnevezése Vörösmarty Mihály nevéhez fűződik – ő alkotta meg a fröccs szót.

Természetesen nemcsak nálunk, de a környező országokban is ismerik ezt a borfogyasztási módot (pl. német nyelvterületen is ismert, Gemischt, Weinschorle vagy Sauergespritzter néven).

2013-ban felvették a Magyar Értéktárba (ez tekinthetjük a hungarikummá válás előszobájának is).

 

SOCIAL MEDIA