A Magyar Telekom idei karácsonyi kampányában a törődés és a személyes találkozás értéke kerül a középpontba. A kampány magja egy Koltai Róbert főszereplésével, Magyarországon készülő TV-spot, amit Európa nyolc másik országában is vetítenek majd.
HÁTTÉR
Idén a Deutsche Telekom nemzetközi karácsonyi tenderét a Magyar Telekom nyerte meg a DDB Budapest ötletével, így az itt fejlesztett TV-spot és a kampány kreatív elemei összesen 9 ország Telekom-kampányában, egységesen szerepelnek majd. Korábban nem volt példa ilyen széleskörű kampány-együttműködésre a DT-országok között.
KAMPÁNYCÉL
A járványidőszak alatt egyszerre tapasztaltuk meg azt, hogy milyen sok minden megoldható a digitális eszközök segítségével, és azt, hogy ennek ellenére mennyire fontosak számunkra a személyes találkozások.
A kampány célja, hogy mindkét jelenséget bemutatva a törődés jelentőségét hangsúlyozza, miközben a karácsony csodáját is visszacsempészi a mindennapjainkba.
KREATÍV KONCEPCIÓ
Tavaly decemberben sajnos nélkülöznünk kellett a megszokott karácsonyi varázslatot. A családok a lehető legkevesebbre redukálták a személyes találkozások számát, hogy így védjék meg azokat, akik a legfontosabbak számukra, a szeretteiket.
Ez komoly űrt okozott mindenkiben. Kifejezetten igaz ez a nagyszülőkre és unokáikra, akiket egy különleges, bensőséges kapocs köt össze minden egyes családon belül. Bár a járvány alatt sok idős tanult meg olyan trükköket, amelyeknek köszönhetően digitálisan tudta tartani a kapcsolatot a család többi tagjával, a karácsony csodája az emlékezetes személyes találkozásokban mutatja meg magát igazán.
A DDB Budapest és a CineSuper által fejlesztett kampány erre az univerzális insightra válaszol egy szívhez szóló történettel, aminek középpontjában egy nagypapa és unokája újbóli egymásra találása bontakozik ki. A TV-spot forgatása nemzetközi produkcióban valósult meg, a svéd Stina Lütz-John Strandh rendező-operatőr páros vezetésével.
A spot fontos művészi eszköze a színészi játék, ami Koltai Róbert Jászai Mari-díjas színművésznek köszönhetően nagyon magas színvonalon segíti a spot üzenetének közvetítését, annak átélését. Ebben minden értelemben partnere volt Bartos Bozsó gyerekszínész is, aki elképesztő tehetséggel és alázattal formálta meg saját szerepét.
A hero TV-spoton túl további filmes tartalmak is készültek tévés és online csatornákra a tehetséges fiatal magyar rendező, Kovács István rendezésében. Egy része ezeknek az anyagoknak is a nemzetközi piacokra készült, és több országban vetítik majd őket. Az egyes országok ajánlatai különböznek, így a közös történet jeleníti meg a kampány központi üzenetét, amit minden helyi vállalat a saját marketing céljaival egészít ki és lokalizál.
A Magyar Telekom az ünnepi időszakban azt kívánja ügyfeleinek, hogy legyenek ott egymásnak karácsonykor is. A kampány keretében emellett kommunikálja azt is, hogy most 10 napos korlátlan mobilnettel ajándékozza meg őket, gondtalanabbá téve ezzel a családok számára az ünnepeket és az arra való felkészülést.
A hero TV-spot:
A forgatáson készült werk:
https://vimeo.com/648997677/e4b2647e41
CREDITS
Client: Deutsche Telekom
Brand Chief Brand Officer Ulrich Klenke
Coordinated by Magyar Telekom
Brand and Communications Director: Szabó Béla
Head of Segment Communications: Kovács András Péter
Campaign Coordination: Balogh Timi, Baross-Buzási Eszter
Content Experts: Kiss Babett, Harmati Judit
Agency: DDB Budapest
Creative Director: Balogh Zsolt
Creatives: Guilherme Somensato, Nagy Mate
Client Service Director: Simon Detti
Account Director: Palla Orsolya
Senior Account Manager: Urbán Gábor
Agency Producer: Kemenyiczki Alexandra
Production Assistant: Vágenhoffer Zsuzsanna
Director: Stina Lütz
Director of Photography: John Strandh
Film Production company: Cinesuper
Producer: Mártonffy Zoltán
Post Production: Focus Fox Studio
Editor: Hack Júlia
Music Composer: Andreas Saag
Original Music: Hugh Martin, Ralph Blane