Tavaly már 4,4 millió befizetési tranzakció zajlott a Díjneten.

Hírek

Az elmúlt évben csaknem 10 százalékkal, 608 ezerre emelkedett a Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma. A Magyar Posta és a Takarék Csoport közös tulajdonában álló társaság elektronikus számlakezelési szolgáltatásán keresztül bemutatott számlák mennyisége 2017-ben közel 8,6 millió volt. Tavaly négy új szolgáltató csatlakozott a Díjnethez, amelyen keresztül ma már 27 számlakibocsátót érnek el az ügyfelek.

A számlabemutatások száma 18 százalékkal, 7,3-ról 8,6 millióra, míg a fizetési tranzakciók mennyisége 33 százalékkal, 3,3-ról 4,4 millióra emelkedett egy év alatt. A legtöbb számlát a Díjbeszedő Holding Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a UPC Magyarország Kft., az NKM Földgázszolgáltató, a FŐTÁV Zrt., illetve az E.ON mutatta be a rendszeren keresztül. A UPC ügyfeleinek 28 százaléka kezeli számláit a Díjneten keresztül, a Díjbeszedő esetében 22, míg a Főtáv ügyfélkörében 13 százalék ez az arány.

„Bár a csekkfizetés még sokáig része marad a hazai számlázási kultúrának, évről évre dinamikusan hódít teret az elektronikus számlakezelés a hagyományos módszerekkel szemben – magyarázza Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. – Ebben az évben várhatóan további jelentős szolgáltatók csatlakoznak majd a rendszerünkhöz, a fizethető számlák körének bővülése pedig reményeink szerint újabb ügyfelek érdeklődését fogja felkelteni e kényelmes, egyszerű, környezetbarát, és mindezek mellett ingyenes számlakezelési lehetőség iránt.”

A Díjnetet használók a számlákat elektronikus formában kapják, amelyek beérkezéséről e-mailben figyelmezteti őket a rendszer. A számlák kiegyenlítésére számos lehetőség van: a rendszeren belül bankkártyás és mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki átutalással, illetve csoportos beszedési megbízással, azon kívül pedig szolgáltató felé történő egyedi átutalással is végrehajtható ez a művelet. A Díjnet emellett biztosítja a múltbéli fizetési tranzakciók megtekintését és a számlák letöltését a bemutatásukat követő legalább 18 hónapig.

A csatlakozó szolgáltatók számára a fő előny a számlázási költségek csökkenéséből várható megtakarítás, illetve az ügyfélkapcsolat közvetlenebbé válása, ami a díjfizetési fegyelem erősödésében is tetten érhető.

SOCIAL MEDIA