A Toyota 2024-ben történelmi rekordot jelentő 18.122 új autó értékesítésével, 12,4%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját a teljes magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon. Ezzel a környezettudatos japán autómárka a teljes hazai újautópiacon a harmadik, a kivonásokkal tisztított újautópiacon pedig ötödik egymást követő évben végzett az élen.
A magyarországi regisztrációt követő fél éven belül a forgalomból kivonásra kerülő autók valójában nem maradnak a hazai utakon, ezért a kivonásokkal tisztított piaci adatok a teljes piaci adatoknál sokkal reálisabb képet adnak az ország újautóeladásairól és az aktív autópark alakulásáról. Ezek ismeretében pedig elmondható, hogy a teljes piacon is tetemes, legközelebbi versenytársához képest 2132 darabos előnnyel az élen végző Toyota gyakorlatilag állva hagyta a többi piaci szereplőt: a kivonásokkal tisztított magyarországi személyautó és kisteherautópiacon ugyanis 17.371 új Toyota talált gazdára, amellyel a márka 14,6%-os piaci részesedéssel és legközelebbi versenytársához képest brutális, 5171 darabos előnnyel lett a legkelendőbb újautómárka Magyarországon, azaz 42%-al adott el több autót, mint legközelebbi kihívója.
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon piacvezető Toyota a két részpiacot, azaz a személyautók és kishaszongépjárművek piacát külön-külön vizsgálva az előbbin az előbbin 14.622 új autó eladásával 12,9%-os piaci részesedéssel, míg utóbbin 3500 új autó eladásával, 14,1%-os részesedéssel zárt a második helyen. A magyarországi utakon maradó autókról reálisabb képet mutató kivonásokkal tisztított adatokat vizsgálva ugyanakkor azt láthatjuk, hogy a Toyota a nem csak az összevont személyautó és kishaszongépjármű piacon áll az élen, hanem 14.281 darabos értékesítéssel, 14,2%-os piaci részesedéssel és legközelebbi versenytársához képest 2.245 darabos előnnyel a személyautó piacon is. A kishaszongépjármű piacon a márka második helye a kivonásokat követően sem változik, azonban részesedése jócskán megnő, 3.090 darabbal, 17,1%-os szegmensrészesedéssel ezüstérmes.
A Toyota a legnépszerűbb személyautó Magyarországon
A kivonásokkal tisztított piaci eredmények ismeretében így egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota márka a legkelendőbb a magyarországi személyautóvásárlók körében: nem kevesebb, mint 18,7%-al több Toyota személyautó talált gazdára és marad a magyar utakon, mint a második legkeresettebb személyautó márkából. A magyarországi személyautó piacon az összes márkára vetítve a kivonások aránya 17.1%, azaz ennyivel kevesebb új személyautó jelenik meg valójában a magyar utakon. Természetesen van olyan szereplő is ahol ez meghaladja az 50%-ot, és van olyan is ahol gyakorlatilag zéró, a Toyota esetében 2,3%.
A haszongépjárművek tekintetében sincs már messze a piacvezető szerep
A magyarországi kishaszongépjármű eladásokat ha lehet még inkább torzítják a kivonások, az ezekkel tisztított eredményeket vizsgálva azt láthatjuk, hogy a Toyota lemaradása az első helyezett mögött már csupán 824 darab avagy 27% (a teljes piacot nézve ez 3.575 darab avagy 102%. A magyarországi kishaszongépjármű piacon az összes márkára vetítve a kivonások aránya 27.2%, azaz ennyivel kevesebb új haszongépjármű jelenik meg valójában a magyar utakon. Természetesen van olyan szereplő is ahol ez eléri az 45%-ot, és van olyan is ahol csupán 6%, a Toyota esetében 11,7%.
A flottapiacon ugyancsak tarol a Toyota
A vállalatok számára történő értékesítéseket is a Toyota vezeti, a kivonásokkal tisztított adatok szerint 13,9%-os részesedéssel, 10.795 darabos, jogi személyek részére történő eladással áll az első helyen a márkák rangsorában. Ezzel a flottaeladások aránya a vállalat értékesítéseiben 62,1%. A magánvásárlók körében a Toyota 6.576 darabos eladással, 16%-os részesedéssel a második legkelendőbb márka volt 2024-ben.