A hazai biztosítási piacon újdonságnak számító content marketing megoldással a Vienna Life Biztosító alapvető célja az ügyfelek edukációja.
A Vienna Life Biztosító idén májusban elindult blogján többek között a bécsi és az angliai továbbtanulási lehetőségekről, a biztonságos utazásról, a külföldre indulókat fenyegető veszélyekről és a balesetek megelőzéséről olvashatnak az érdeklődők, ám népszerű a nyári szünet eltöltésével kapcsolatos cikk, vagy a sikertelen felvételi utáni lehetőségekről szóló írás is. Ezeknek az egymáshoz látszólag egyáltalán nem kapcsolódó témáknak a közös vonása a pénz: a blog abban segít, hogy az emberek felkészülten, tájékozottan és tudatosan tudjanak meghozni olyan döntéseket, amelyeknek anyagi következményei is vannak.
Már három hónap után látható az eredmény
Az ügyfél-edukáció mellett a content marketing projekt célja, hogy a Vienna Life weboldala a biztosító számára releváns keresőszavak vonatkozásában másfél éven belül a Google első 10 organikus találata közé kerüljön. Ennek érdekében – a minőségi tartalmak előállításán és az oldal technikai szempontú fejlesztésén túl – a cikkek népszerűsítésére is nagy hangsúlyt fektet a biztosító. A tartalmakat a Facebook és a Google+ csatornákon, valamint különböző blogokon és online hírportálokon, a közeljövőben pedig már a YouTube-on is terjeszti a Vienna Life.
A content marketing projektet már az első időszak eredményei alapján is sikeresnek ítélik: a 2016. május 1. és július 31. között eltelt három hónapban – az azt megelőző negyedévhez képest – 15,27 százalékkal növekedett a teljes oldalcsoport Google-ből érkező organikus forgalma.
A szerethető biztosító
„A Vienna Life content marketing projektje egy újabb innovatív és egyedi megoldás, amellyel ismét jelentősen eltérünk versenytársaink hagyományos kommunikációs stílusától. A blogon megjelenő egyszerű, konkrét, hiteles és az érzelmekre is ható tartalmaink segítségével ráadásul tovább tudjuk erősíteni fő márkaértékeinket, az emberközeliséget, az őszinteséget és a szerethetőséget is. Utóbbit egyébként ügyfeleink is visszaigazolták a Netrisk „Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2015” szavazásán, amelyen a második helyet értük el a kis- és középbiztosítók kategóriájában” – hangsúlyozza Horváth Andrea, a Vienna Life Biztosító PR és kommunikációs vezetője.
A content marketing projekt technikai feltételeit és arculatát a Vienna Life Biztosító házon belül alakította ki. A megjelenő cikkeket a Vienna Life PR ügynöksége, a Capital Communications, illetve a Brand&Brain Communication és a marketingszoveg.comszállítja, míg a teljes content marketing stratégiáért és a cikkek terjedéséért a Marketing Astro felel.
Indul a videóblog is
A Vienna Life hamarosan már hírlevélben is kiküldi a blogon megjelenő friss cikkeket, illetve a kommentelési lehetőséget is bevezeti az oldalon. A biztosító emellett egy videóblogot is indít, amelyhez várja a kreatív jelentkezőket.