A kisszériás, designer ruhadarabok világában is különálló, ráadásul egyre növekvő szegmens az őrült kiegészítőké. A műfaj egyik új szereplője, a Nebouxii tervezőjével, Sipos Eszterrel a Design Passage-on beszélgettünk a márkáról.
Eszter enteriőr tervezőként végzett, így komplett ruhák tervezésében nincs tapasztalata, viszont az általa – és alkotótársa, Kerekes Kata által – megálmodott minták a zoknikra jól átültethetőek. Azt csak az alapötlet kidolgozása közben fedezte fel, hogy hasonló stílusban már alkot egy nemzetközi márka, a Happy Socks. Számos német és észak-európai turista ehhez a márkához hasonlítja a Nebouxiit, holott a minták teljesen egyediek, ráadásul utóbbi esetében gyakori a játékosságot tovább fokozó aszimmetrikus megoldás is a párokon belül.
A másik nagy, már üzleti jellegű különbség, hogy a svéd márka Törökországban, aránylag nagy szériákban készül, míg a Nebouxii itthon. A hazai gyártás egyrészt limitálja az elérhető színválasztékot (és a színek állandóságát is nehéz biztosítani), másrészt kiszolgáltatja a tervezőket az egyetlen minőségi előállítónak. A zoknik kapcsán tapasztalt gyártási nehézségek miatt jegelik egyelőre az eredeti szettek (zokni, nyakkendő, öv) ötletét is, bár egyedi, fából-betonból készült csokornyakkendőkkel már bővült az állandó kínálat, és a zoknik mintája az Absoloot nyomdával közösen gyártott noteszeken is visszaköszön.
Nebouxii zoknik Absoloot noteszekkel (fotó: Puskás Nóra)
Fontosnak tartják, hogy a vásárlókkal minél többet tudjanak találkozni, ezért a lehető legtöbb design vásáron részt vesznek. Az idei évben elkezdtek nyitni a külföldi vásárlók felé is: a zoknikat már a világ bármely pontjára kiszállítják, valamint részt vesznek Ausztria egyik legnagyobb design vásárán, a Fesch Markton is, november 13-15. között Bécsben.
Szintén új célkitűzésük, hogy a vásárlók több designboltban is megtalálják a márkát, így Budapesten már nem csak a vásárokon találkozhatnak a színes zoknikkal, hanem a Mono Art and Design, a DrumDrum design, az Insitu és a Bite Sized Budapest üzleteiben is.
A vásárlókkal való személyes találkozás mellett a rajongókat a különböző social media platformokon (Facebook, Instagram) értesítik először az újdonságokról, új kollekciókról, valamint arról, hogy épp hol találhatóak meg.
(Disclaimer: a szerző imádja a színes zoknikat, és roppantul örül, hogy ha egyelőre öv nem is, de nagyméretű zokni már található a kínálatban.:))
A márka névadója és logóállata a kéklábú szula (Sula nebouxii), a nagyon vidám zoknis madár. (Fotó: animalworld.com.ua)