Az átlagosnál hatszor több kutya talált gazdira a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. és a Tappancs Állatotthon Alapítvány és Őrszolgálat nyár végi közös, több mint egy hónapig tartó promóciós kampányának köszönhetően. Az állatotthon egy átlagos hónapban mindössze két kutyát ad örökbe véglegesen, míg a tatabányai gyár felhívását követő két hónapban 25 kutyának sikerült új otthont találni. A Bridgestone az alapítvány autójára új gumiabroncsokat is adományozott, emellett a kutyusoknak tápot is biztosított.
A kampány keretében a vállalat jóvoltából az állatotthon lakóit első lépésben kutyakozmetikus szépítette meg, majd a frissítő séták után egy állatfotós fogadta őket az otthonba telepített mobil stúdióban, ahol professzionális képek készültek az örökbefogadásra váró kutyákról. A végeredmény egy izgalmas fotósorozat lett, amelynek képei a közösségi médiában illetve a sajtóban jelentek meg.
A kampány során a cég üzenetei közel 2 millió embert értek el, a legnépszerűbb kutyus pedig Dönci volt, aki hamar rá is talált szerető gazdájára. Az örökbefogadás ösztönzése mellett folyamatos cél olyan önkéntesek bevonása a napi feladatokba, akik szívesen vállalnak kutyasétáltatást, ugyanis az állatok átmozgatása napi feladat. A Bridgestone dolgozói ebben is részt vettek.
„A Bridgestone-nál folyamatosan keressük a lehetőségét a helyi közösségek támogatásának, így a helyi állatotthonban élő kutyusok és a kis kedvencet keresők egymásra találása is egy olyan ügy, amely mellé szívesen állunk oda. A Tappancs Alapítvánnyal már tavaly is együttműködtünk, akkor a menhelyet választottuk a dolgozóink gyermekeinek szervezett nyári táborok helyszíneként. Az idei kampányunkkal az állatokon szerettünk volna közvetlenül segíteni, és nagyon örülünk, hogy számos kutya talált szerető otthonra” – mondta el Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
A menhelyen a közepes és nagyobb testű kutyák akár évekig is ottmaradnak, ugyanis az örökbefogadók jellemzően inkább kistestű kutyákat választanak. Ez idő alatt vezényszavakat tanulnak, illetve képessé válnak pórázzal sétálni és szót fogadni, tehát aki közülük választ, könnyen kezelhető, jó magaviseletű állatot vihet haza.
„Nagyon hálásak vagyunk mindennemű segítségért és a Bridgestone-ra mindig számíthatunk. A menhely 70 férőhelyes kapacitása szinte folyamatosan telített. Nagyon fontos lenne, hogy elsősorban olyan felelősségteljes gazdikhoz kerüljenek a kutyák, akik nem csak egy helyet, de szerető otthont és kellő időt is tudnak biztosítani az új jövevénynek” – hangsúlyozta Balaskó Ágnes, a Tappancs Állatotthon vezetője.
A Tappancs Állatotthon Alapítvány és Őrszolgálat 20 éves múltja alatt több mint 3000 kutyának segített már új otthonra találni.
A következő lépésben a Bridgestone jóvoltából készített kutyafotók naptárra kerülnek, amelyek megvásárlásával év végén szintén sokat lehet segíteni az állatokon.