Szép számokkal zárta 2017-et az Apollo

Hírek

Az Apollo Tyres gyárbővítései most kezdenek termelni, és az indiai gumiipari cég azt ígéri, a növekedés folytatódni fog.

Hétfői közleményük szerint az Apollo Tyres Ltd. igazgatótanácsa jóváhagyta a társaság 2017-18-as pénzügyi évének harmadik negyedévére vonatkozó, nem auditált eredményeit. Ezek szerint a konszolidált vállalati nyereség az októbertől decemberig tartó harmadik negyedévben 17%-kal nőtt, és csaknem 40,16 milliárd rúpia (528,62 millió euró) értékével először haladta meg egy negyedév alatt a 40 milliárd rúpiát. A 2018-as pénzügyi év áprilistól decemberig tartó első kilenc hónapjának nettó értékesítési árbevétele 106,92 milliárd rúpia (1439,55 millió euró) volt, ami 9%-os növekedést jelent. A társaság a harmadik negyedévben mind az indiai, mind az európai termelő részlegeinél két számjegyű növekedést ért el.

Az októbertől decemberig tartó harmadik negyedévben a 2016-os bázisidőszakhoz képest az értékesítés nettó árbevétele 34,35 milliárd rúpiáról 17%-kal nőtt, és megközelítette 40,16 milliárd rúpiát (528,62 millió euró). Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 5,43 milliárd rúpiás (71,88 millió euró) értéke némi növekedést mutatott az előző időszak 5,37 milliárd rúpiás adatához képest.

A nettó nyereség 2,45 milliárd rúpia (32,62 millió euró) értéken zárt, szemben az előző pénzügyi év harmadik negyedévében elért 2,96 milliárd rúpiával.

Minden működési területünkön egészséges mértékű növekedést sikerült elérnünk, és ez a trend várhatóan az előttünk álló negyedévekben is folytatódni fog, mivel a kapacitásbővítést célzó beruházásaink fokozatosan megkezdik a termelést. Bár Indiában minden termékkategóriában növekedést értünk el, a húzóágazatot a teherautó-radiálabroncsok jelentették. Az indiai szövetségi költségvetés megnövelte a tehergépkocsi-radiálabroncsok importvámjának mértékét, ezért a jövőben még több haszongépjármű-abroncsot fogunk tudni értékesíteni Indiában. A harmadik negyedévben a nyersanyagok ára számottevően magasabb volt, mint az előző pénzügyi év hasonló időszakában – idézi a közlemény Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres elnöke szavait.

Tájékoztatásuk szerint az első háromnegyed évben az értékesítés nettó árbevétele 9%-kal növekedve megközelítette a 106,92 milliárd rúpiát (1439,55 millió euró), szemben az előző időszak 97,94 milliárd rúpiás eredményével. Az EBITDA összege 12,09 milliárd rúpia (162,77 millió euró) volt, szemben az előző időszak 15,81 milliárd rúpiájával. A nettó nyereség 4,74 milliárd rúpiával (63,79 millió) zárt, szemben az előző időszak 8,71 milliárd rúpiás értékével.

Az Apollo Tyres egy nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat, amely Indiában, Hollandiában és Magyarországon rendelkezik gyárakkal. A gyöngyöshalászi üzemet 2017 áprilisában adták át, a termelés fokozatosan indul. Ha a gyár eléri teljes kapacitását, évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az európai piacra, több száz embernek biztosítva munkalehetőséget a régióban.

A vállalat saját termékeit Apollo és Vredestein globális márkanevek alatt hozza forgalomba. Az Apollo India egyik vezető márkája, míg a Vredestein egy európai prémium márka. A vállalat termékeit több mint 100 országban forgalmazzák a viszonteladói hálózaton keresztül.

SOCIAL MEDIA