Sportautót fejlesztett az LBX kisméretű SUV-ból a Lexus

Hírek

A Lexus a napokban leleplezte a egyelőre kizárólag a japán piacra szánt LBX MORIZO RR sorozatgyártásra érett kivitelét, amelynek koncepcióját a 2024 januárjában megrendezett Tokiói Autószalonon állították ki először.

 

A japán piacon már rendelhető is az autó, az első szállításokat augusztus végére tervezik. A száz darab különleges LBX MORIZO RR „Bespoke Build” (egyedi építésű) ugyanakkor csak sorsolás útján lehet majd megvásárolni. A sorsolásra július 31-ig lehet jelentkezni a japán Lexus márkakereskedésekben. A nyerteseket a márkakereskedés értesíti.

Az új LBX MORIZO RR-t a Morizo néven is ismert Akio Toyoda mesterpilótával közösen fejlesztették ki, hogy a kifinomult, jellegzetes Lexus vezetési élményt és látványos formatervet kínáljon. Ezt a nagyteljesítményű modellt úgy tervezték, hogy fokozza a vezető és az autó közötti kommunikációt, spontán mosolyt csaljon az arcokra, és felemelő, nem mindennapi élményt nyújtson.

Az 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotorral (G16E-GTS) felszerelt modell letaglózó nyomatékot és teljesítményt biztosít. Ahhoz, hogy ezt az erőt teljes mértékben ki lehessen használni, az autó alapvető jellemzőit alaposan finomítani kellett. A közvetlenség és a teljesítmény közötti egyensúly elérése érdekében egy új platformot fejlesztettek ki. A különböző útfelületeken való magas szintű irányíthatóság biztosítása érdekében az első alsó lengőkarok esetében a világon elsőként alkalmazták az REDS (Response-Enhancing Damping Structure) szerkezetet, amely a csillapítás során fokozza a reakciókészséget. Továbbá, a Lexusra jellemző jellegzetes csendességre törekedve számos intézkedést hajtottak végre, hogy a zajok és a rezgések még sportos vezetés közben se legyenek zavarók.

A belső tér esetében a cél egy sportosabb tér kialakítása volt, amely elősegíti a vezető és az autó közötti zökkenőmentes kapcsolatot, és célja a járművel való egység érzésének fokozása, valamint felejthetetlen vezetési élmény biztosítása. Ezt a vezetés örömét fokozó sportülések, alumínium pedálok és belső betétek alkalmazásával érték el. A „Bespoke Build” programban az ügyfelek a variációk széles skálájából összeállíthatják saját egyedi járművüket. Különleges egyedi opciók – például dedikált féknyergek Morizo jellegzetes sárga színében – állnak rendelkezésre, hogy fokozzák az ügyfél számára a személyre szabott élményt. A cél egy olyan alkalmi luxusjármű megalkotása volt, amelyet az ügyfelek szívesen vezetnek hétvégente – hasonlóan ahhoz, ahogy a kedvenc tornacipőjüket hordják – írják.

 

SOCIAL MEDIA