Sorozatban harmadszor lett a világ legnagyobb autógyártója a Toyota

Hírek Kiemelt

A Toyota Csoport 2022-ben összesen 10.483.024 új autót, köztük 8.941.597 darab Toyota, 625.364 darab Lexus és 766.091 Daihatsu modellt értékesített világszerte. Ez a Toyota Csoport teljes értékesítése tekintetében 0,1%-os csökkenést, azaz gyakorlatilag szinten tartást jelent a 2021-es évhez képest, miközben a globális személyautó- és kishaszongépjármű piaci 3,9%-al, 77,58 millióra csökkent.

 

Az iparágat továbbra is komoly kihívások elé állítja a félvezető és chiphiány, amelyet tovább súlyosbítanak a részben vagy teljesen elektromos autók iránti megnövekedett kereslet okán fellépő szállítási nehézségek és drasztikusan felszökő árak az akkumulátorgyártáshoz szükséges fémek területén. Ezeket a kihívásokat a Toyota saját gyártókapacitásai és lekötött hosszútávú megrendelései révén a legtöbb versenytársához képest nagyobb sikerrel kezeli, ám az orosz-ukrán háború hatásait az Európában értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártó Toyota sem kerülhette el. A legnagyobb érvágást kétségkívül az oroszországi értékesítési és gyártási tevékenység beszüntetése jelentette a japán autógyártó számára, amely, mind a Toyota, mind a Lexus márkák tekintetében komoly értékesítési darabszám és rendkívüli profit kiesést jelentett. Ennek fényében az világszintű érékesítések szinten tartása legalább annyira figyelemre méltó, mint a globális gyártás 5,3%-os növelése, 10.610.604 darab autóra – írják.

 

A világ legnagyobb autógyártója és a világ legnépszerűbb autómárkája

A Toyota Csoport 10.483.024 darabos, azaz kerekítve 10,5 milliós globális értékesítésével 2022-ben sorozatban harmadszor bizonyult a világ legnagyobb autógyártójának, előnye legközelebbi versenytársához képest nem kevesebb, mint 1,9 millió autó volt. A 8.941.597 darabos értékesítéssel a márka megerősítette hosszú évek óta őrzött pozícióját a világ kedvenc autómárkájaként: 2022-ben csak Toyota márkából több talált gazdára a világon, mint a világ második legnagyobb autógyártójának összes márkájából együttvéve. Toyota Csoport prémium márkája, a Lexus 2022-ben az ötödik helyen végzett a világon a prémium márkák rangsorában.

 

Volt márka a Toyota csoportban, amelyet jobban érintett az orosz piac kiesése

A Toyota Motor Company által közvetlenül értékesített két márka, a Toyota és a Lexus eladásai 9.566.961 új autót tettek ki 2022-ben, ami 0,5%-os, marginális csökkenést jelent. Ha a két márkát külön vizsgáljuk, akkor a Toyota eladások 0,1%-al nőttek, míg a Lexus értékesítések 18%-al csökkentek, elsősorban az orosz-ukrán háború hatásaként. Az ugyancsak a Toyota Csoporthoz tartozó Hino Motors értékesítései 3,4%-al maradtak el az előző évhez képest, míg a Daihatsu Motor Company 5,6%-al növelte eladásait. A négy márka, a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino összesített értékesítései 0,1%-al maradtak el 2021-hez képest.

 

Európában második, Magyarországon első a Toyota

A Toyota Motor Europe 2022-ben 1.080.975 új autót értékesített (a Toyota Motor Company globális eladásainak 11,3%-a és a Toyota Csoport világszintű értékesítéseinek 10,3%-a), ezzel 7,3%-os rekord piaci részesedést elérve a második helyen végzett az európai piacon.

A Toyota Magyarországon Toyota 2022-ben történetében először a teljes, a kivonásokat is magába foglaló piacon is megszerezte az elsőséget a magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű piacon: a japán autómárka eladásait 4,9%-al növelve 15102 új autót értékesített a 10,9%-al csökkenő magyarországi újautó piacon, ezzel piaci részesedését 1,8 százalékponttal növelve, 11,7%-os piaci részesedéssel szerezte meg az elsőséget hazánkban.

 

SOCIAL MEDIA