Sokan vásárolnának online

Hírek

2011 óta megduplázódott a neten vásárolni szándékozók aránya, derül ki a Nielsen felméréséből.

Megduplázódott 2011 óta az online vásárolni szándékozók aránya, állítja hatvan országban végzett felmérése alapján a Nielsen. Az összes válaszadó közel fele venne az elkövetkező hat hónapban a neten ruházati cikket (46 százalék), repülőjegyet (48) vagy foglalna szállodai szobát (44).

2011 óta az online vásárolni szándékozók aránya 6 százalékponttal 31 százalékra emelkedett a kozmetikumok, 5 százalékponttal 27 százalékra az élelmiszerek esetében, míg a babaápolást és –étkeztetést szolgáló termékeknél ugrásszerűen 12 százalékponttal többet, 20 százalékot ért el. Az állateledelek esetében a 2012-es 9 százalékról idén 21 százalékra bővült az online beszerzést tervezők aránya.

Online vásárlás vagy tájékozódás?

Amikor az emberek ruházati cikk, belépőjegy, könyv vagy játék beszerzésével kapcsolatban tájékozódnak a neten, szállodai szobát foglalnak vagy utazást, akkor legtöbbször ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.

Például a kozmetikumok esetében a megkérdezettek 33 százaléka mondja, hogy böngészik a neten, és 31 százalék vásárol is online. Tehát majdnem mindenki. Hasonlóan kedvezően alakul a böngészők és vásárlók globális aránya a testápoló szerek (31/29) és az élelmiszerek (30/27) esetében. A válaszadók kb. negyede böngészik és vásárol állateledelt (24/21), illetve  a babák ellátásához szükséges cikkeket (23/20) a neten. Nagyjából a válaszadók ötöde böngészik és vásárol virágot (20/18), továbbá alkoholos italt (20/17).

„Ha valamely élelmiszernél, háztartási vegyi árunál vagy kozmetikumnál a böngészőkhöz viszonyítva magas a vevők aránya, azt jelzi, hogy ezeket a termékeket lojális fogyasztók ismétlődően vásárolják. Bár az említett kategóriák még az online elfogadás kezdeti stádiumánál tartanak, ez a tendencia nagyon jó hír az online kiskereskedőknek” – mondta el John Burbank, a Nielsen egyik vezetője.

Bizonyos termékekről azonban a fogyasztók a neten inkább csak informálódnak, mintsem vásárolnának. Ilyenek az elektromos háztartási készülékek, a mobiltelefonok, a számítógépek, a hardware/software, a sportszerek, a videó/DVD/játék kategória vagy épp az autók és a motorkerékpárok. Ezen árucikkek egy része drága, másokat pedig vásárlás előtt ki kell próbálni. E termékkör esetében az online böngészők és vásárlók aránya közti különbség 7 százalékpont körül alakul.

Európa és a többiek

Az online böngészés és vásárlás százalékos arányai hasonlóak Európában, Észak-Amerikában, továbbá a vizsgált három közel-keleti, valamint két afrikai országban.Különbségek inkább bizonyos körülmények meglétéből/hiányából, vagy egyes szolgáltatások elérhetőségéből/hiányából eredhetnek.

A Nielsen felmérése alapján a fogyasztók Dél-Amerika mellett az Ázsia/Óceánia régió fejlődő területein szeretnek a neten böngészni. Mindkét régióban magasabb a böngészők aránya, mint a 22 százalékos globális átlag. Amíg azonban a böngészők aránya Dél-Amerikában a legnagyobb, egyúttal ott a legalacsonyabb az online vásárlók aránya az összes megkérdezett kategória esetében. Viszont Ázsiában és Óceániában a legmagasabb az online vásárlás aránya.

Egyre fontosabbak a mobil eszközök

Amíg a számítógép az online tájékozódás és vásárlás legkedveltebb eszköze a világ minden régiójában, addig a mobiltelefon szoros második például Ázsia/Óceániában (52 százalékos említés) és Latin-Amerikában (48). Európában a válaszadók harmada (33 százaléka) használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, Észak-Amerikában pedig valamivel több mint negyede (27).

SOCIAL MEDIA