Hogyan vásárolunk online?

Hírek

A GKI Digital vizsgálta meg a netes vásárlói típusokat az Árukereső.hu megbízásából.

A magyar online vásárlók közel egyharmada rendszeresen és magabiztosan szerzi be a termékeket az internetről, egynegyede pedig igyekszik minél több forrásból tájékozódni online vásárlásai előtt – derült ki a GKI Digital kutatásából, melyet a magyar piacon az Árukereső.hu megbízásából végzett. Összesen három piacon vizsgálták az online vásárlókat, a magyar mellett a román és a bolgár piacon is, ahol szintén a helyi Naspers cégek voltak a megbízók.

Az eredményekből kiderül:

  • Ma már az internetes vásárlás nemcsak a fiatalok kiváltásága, hiszen mind a középkorúak, mind az idősebbek jelentős súlyt képviselnek a vásárlók körében. Az internetes vásárlást először próbálók szintén nagyobb arányban jelennek meg az 50 év felettiek körében, mint a fiataloknál.
  • Az online vásárlás területi koncentrációja is megszűnt már, mostanra a vásárlók közel négyötöde vidéki lakos.
  • Továbbra is igaz, hogy az internetes vásárláshoz szükséges eszközök és szolgáltatások költsége miatt elsősorban a rendszeres jövedelemmel rendelkezők jelentik az online vásárlás fő bázisát.
  • Az aktivitás növekedése a további fejlődés kulcsa. Az elmúlt egy évben az online vásárlást először kipróbálók aránya már csak egy számjegyű volt, miközben 11% azok súlya, akik jelenleg csak különleges alkalmak – pl. szülinap, ünnepek – esetén keresnek fel webshopokat.

Az online vásárlók hat típusa:

  • a rutinosak (31%)
  • az utánajárók (26%)
  • a kezdők (14%)
  • az alkalmi vásárlók (11%)
  • az akcióvadászok (10%)
  • a kalandorok (8%)

A kutatásról
A kutatást az Árukereső.hu, a Compari.ro, valamint a Pazaruvaj.com tulajdonosa és működtetője, a Naspers OCS Hungary Kft. megbízásából készítette el a GKI Digital Kft. 2015 februárjában Magyarországon, Romániában és Bulgáriában. A felmérés egy nyereményjátékkal egybekötött kérdőív kitöltésével, online lekérdezéssel valósult meg, Magyarországon több mint 2000, Romániában közel 900, Bulgáriában pedig több mint 700 fős válaszadói minta alapján. A felmérésben az Árukereső.hu, Compari.ro, Pazaruvaj.com honlapján, hírlevelében, valamint Facebook oldalán közzétett nyereményjátékon keresztül vehettek részt az online vásárlók.

SOCIAL MEDIA