A kulturálatlan vezetés jelenségével valószínűleg már mindenki találkozott. A Simple a Budapesti Autósok Közösségével együttműködésben elindított kampányának célja, hogy felhívja a szabálytalanul közlekedők figyelmét: egy kis odafigyeléssel mindannyian sokat tehetünk azért, hogy biztonságosabbak legyenek az utak.
A Simple az autósok körében az egyik leggyakrabban használt fintech alkalmazás, amelyben több mint egymillió rendszámot mentettek el a felhasználók, miközben többszázezer autópálya-matricát, többmillió parkolójegyet vásároltak és többezer gépjármű-asszisztencia biztosítást kötöttek. A márka éppen ezért küldetésének tekinti a közlekedési kultúra fejlesztését, az utak biztonságosabbá tételét.
A kampány az utakon tapasztalt kulturálatlanságra, a kultúra nyelvén válaszol – verselve. A verseket híres színészek és ismert szinkronhangok – Anger Zsolt, Pikali Gerda, Csőre Gábor, Szabó-Kimmel Tamás, Kovács Patrícia – szavalják el a kampányhoz készült videókban.
Insight
Kultúrában erősek vagyunk, kulturáltságból viszont gyengék!
Az autópályán jobbról előző, „Azt majd én tudom, hogy hogy kell vezetni, engem ne oktasson ki senki…” típusú sofőr biztosan sokak számára ismert. A márka által november második felében az autósok körében végzett kutatás rámutatott, hogy a magyarok mindössze 2 százaléka gondolja azt, hogy minden rendben van az utakon. 61% szerint a legégetőbb problémák közé a szabálytalan előzés, valamint a forgalomban tanúsított agresszív vezetői magatartás. A több mint ezer fő megkérdezésével zajlott kutatásból az is kiderült, hogy a jogosítvánnyal rendelkezők 45 százaléka, kiábrándítónak értékeli a közlekedési kultúrát.*
Koncepció
A kampány célja a közlekedéskultúra magasabb színvonalúvá, azaz kulturáltabbá tétele. Meggyőződésünk, hogy kulturáltságra legjobban kultúrával lehet nevelni, hiszen az erőszak nem megoldás semmire. Azonban mi sem fegyvertelenül indulunk a missziónkra – fegyverünk pedig nem más, mint a magyar szókincstár.
Ötlet
Foglaljuk költészetbe, öntsük versbe a kulturálatlan közlekedési manőverekről készült videókat. Az okosan csipkelődő, ironizáló verseink számos olyan sofőrnél betalálnak majd, akik érintettek lehetnek.
A filmeket dashcam kamerákkal vették fel, kaszkadőrökkel és komoly technikai előkészülettel, emellett olyan közismert narrátorok mondták fel a verseket, mint Anger Zsolt, Csőre Gábor, Szabó-Kimmel Tamás, Kovács Patrícia vagy Pikali Gerda.
A Simple online és közösségi média felületein zajló kampányhoz microsite is készült.
Eszközök:
Budapesti Autósok Közössége médiapartneri együttműködés
Pulzus kutatás, kutatásra alapuló sajtóközlemény
Influencer együttműködések
Mozireklám
Facebook, Adwords hirdetések
Simple saját felületes kommunikáció
ALKOTÓK LISTÁJA
Ügyfél: OTP Mobil Kft.
Brand: Simple by OTP
Marketing és kommunikációs vezető: Szabó Gergő
Szenior kommunikációs és PR menedzser: Geda Zsófia
Ügynökség: Mediator
Kreatívigazgató: Tárkányi Szabolcs
Art Director: Kazinczy Eszter
Copywriter: Hanyecz Márk
Account Director: Lieszkovszki Adrienn
Gyártó: Chemistry Budapest
Rendező: Csorba Miklós
Gyártásvezető: Gulyás Noémi
PR ügynökség: FleishmanHillard Café
Account Director: Szatmári Péter
Account: Romsits Ádám
Senior Account Executive: Adorján Bence
Assistant Account Executive: Kiss Bettina
*A kutatásról
Célcsoport: 18 év feletti jogosítvánnyal rendelkező magyar lakosság.
Adatgyűjtési időszak: 2021.11.26.-12.01
A kutatás elemszáma: 1068 db.
Az aktív mintavétel biztosítja, hogy a megfelelő emberek megfelelő arányban kerüljenek a válaszadói panelből a konkrét mintába.
A felmérés befejezése után, az eredmények reprezentativitásának biztosítása érdekében, az adatokat relatív fontossági értékekkel látjuk el, hogy a minta összetétele közelítsen a nemzeti profilhoz (statisztikai súlyozás).
Ez a módszertan megfelel annak, ahogyan minden kutatóintézet finomhangoló intézkedésként súlyozza az adatokat.
A Pulzus © Kutatási Rendszer esetében életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus alapján végezzük el a súlyozást.
A statisztikai súlyozás elvégzésével eredményeink az ország egészének, vagy a kutatás témájának megfelelő társadalmi, fogyasztói csoportnak a véleményét, szokásait, cselekvési szándékait megbízhatóan tükrözik.